محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی بجنورد، که به مناسبت هفته شوراها برگزار شد، خدمت رسانی به تمامی مردم استان را حق آنان دانست و افزود: در راستای احقاق این حق ابتدا باید شهر بجنورد، به عنوان مرکز استان به خوبی ساخته شده و روی آبادانی را ببیند.
وی با بیان اینکه برای ساخت شهر بجنورد در تمامی حوزه ها باید شتاب داشته باشیم، اظهار داشت: نیازهای مردم شهر را باید بسنجیم و تفکرات خود را بزرگتر کنیم تا بتوانیم خدمتی شایسته به مردم داشته باشیم.
شجاعی با تاکید بر اینکه باید به جای انجام کارهای روزمره مانند ارائه خدمات روزانه به مردم که در حال انجام است به دنبال کارهای پرزحمت، بزرگ و ماندگار بود، گفت: استانداری به منظور کمک به شهرداری مرکز استان، برای انجام کارهای بزرگ آمادگی دارد بنابراین شهرداری باید در حوزه های مختلف برای انجام کارهای بزرگ برنامه ریزی و طرح عملیاتی ارائه کند.
وی افزود: بارها گفته ام شهرداری های استان باید برای تمامی شهرهای استان کار بزرگ ارائه دهند اما نمی دانم چرا کسی پیگیر نیست و همه تنها درگیر مشکلات جزیی و روزمره شده اند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه می توانیم دغدغه های بخش های مختلف را به عنوان یک پروژه مطرح و حل و فصل کرد، خاطرنشان کرد: خواسته های مردم در مرکز استان خواسته هایی است که شاید بسیاری از مردم دیگر دیگر استانها سال هاست به آن رسیده اند بنابراین اکنون به دنبال خواسته های به‌روزتر هستند.
شجاعی افزود: طرح هایی که ارائه می شود باید عملیاتی باشد و برنامه زمان بندی و برآورد مالی داشته باشد و در این راستا تا ۱۰ روز آینده شهرداری بجنورد طرح های خود را همراه با شرح وظایف باید به صورت مشخص ارائه دهد.

بجنورد، هنوز با مرکز استان فاصله دارد

وی با اشاره به اینکه کارها را نباید رها کرد بلکه باید طرح و برنامه ریزی داشت، اظهار داشت: از نظر سیما و منظر شهری، هنوز شهر بجنورد مرکز استان نیست و لازم است کارهای ماندگار و در شان مردم این شهر اجرا شود.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر حمایت از این گونه اقدامات در تمامی حوزه های شهری، گفت: افزایش بودجه شهرداری بجنورد باعث خوشحالی است و اکنون باید به دنبال جذب کامل آن باشیم تا در سال آینده بتوانیم با پیگیری از سطح ملی، بار دیگر این بودجه را افزایش دهیم.
شجاعی، خواستار ارایه راهکارهای تحقق بودجه افزایش یافته شهرداری بجنورد تا ۱۰ روز آینده شد و افزود: هر اقدام شهرداری موجب منتفع شدن مردم می شود بنابراین گام ها و اقدامات شهرداری ها باید سنجیده باشد.  
وی با اشاره به نداشته های زیاد استان، خاطرنشان کرد: بخشی از این نداشته ها مربوط به این است که فکر می کنیم حقمان نیست و مطالبه نمی کنیم در حالی که شهرهای دیگر سال ها قبل به آن رسیده اند.
وی افزود: اجازه ندارم به آدم های منفی توجه کنم زیرا مسوولیت به بنده اجازه نمی دهد به این حرف ها فکر کنم.
شجاعی، ایجاد امکانات را حق مردم استان دانست که نیازمند جرات برای انجام کار است و گفت: ایجاد زیرساخت ها و امکانات در تمامی حوزه ها مانند فرهنگی و ورزشی به مانند ایجاد اشتغال حق مردم استان است و در این راستا نباید به حرف ها و حاشیه ها توجه کرد.
استاندار خراسان شمالی یادآور شد: هر کاری در هر جای دیگری انجام می شود در این استان هم امکان انجام دارد که تحقق آن فقط با پشتکار، با هم بودن و داشتن برنامه زمان بندی امکانپذیر است.  
وی افزود: باید از تمامی داشته های خود در زمان مسوولیت برای انجام کارها بهره بگیریم و به کم قانع نباشیم.
شجاعی، ماندن در محرومیت را ناشی از برنامه نداشتن دانست و اظهار داشت: در ابتدای انقلاب با فرمان امام راحل، کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از افراد محروم تشکیل شد اما این به معنای حمایت همیشگی از این افراد نیست و باید حمایت از آنان محدودیت زمانی داشته باشد و کمک کنیم این اقشار با ایجاد اشتغال از وابستگی مالی بیرون بیایند.
وی با تاکید بر اینکه باید برای محرومیت زدایی باید برنامه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای توسعه استان رشد نیروی بومی الزامی است اما جذب نیروی کارآمد هم لازم است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.