به گزارش ایرنا؛ محمد سراب نشین روز یکشنبه در همایش یاوران و اعضای زکات خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: از مجموع زکات جمع آوری شده ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال زکات مال شامل یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال زکات واجب و یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال زکات مستحب است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده زکات فطریه و کفارات بوده است.

وی یادآور شد: از مجموع زکات جمع آوری شده افزون بر ۸۰ درصد صرف محرومان در امور معیشتی، احداث و مرمت مسکن، تهیه جهیزیه، امور درمانی و تحصیلی، آموزشی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، خرید لوازم زندگی و سایر نیازمندی های این قشر شده است.

سراب نشین خاطرنشان کرد:  کمتر از ۲۰ درصد زکات جمع آوری شده نیز در امور عمرانی از قبیل احداث مسجد، حسینیه، خانه عالم، غسالخانه، آسفالت و روشنایی معابر و سایر امور عام المنفعه شده است.

وی مجموع زکات جمع آوری شده پارسال را چهار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: اجرای برنامه های مختلف و فرهنگ سازی و ارتباط موثر با عاملان زکات در افزایش میزان زکات جمع آوری شده امسال تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته‌ امداد امام خمینی(ره)  یادآور شد: تا امروز تمام هزینه های اجرایی حوزه زکات از قبیل حقوق و دستمزد از محل اعتبارات امداد پرداخت شده و ریالی از محل جمع آوری زکات صرف این امور نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا زکات هر روستا، شهر و استان را برای همان محل ها هزینه کنیم.

این همایش با حضور رئیس شورای زکات کشور، استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و جمعی از عاملین زکات در محل سالن ایثار بجنورد برگزار شد.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.