به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: اسلام بر اجرای عدالت و جود تاکید دارد  اما بخشش از جیب دیگران از کیسه خلیفه بخشیدن است و این را نمی توان به معنای جود دانست.

خطیب جمعه بجنورد با اشاره به بذل بخشش های این چنینی اظهار داشت:  این ها می گویند حالا که می توانیم و دستمان باز است، از بیت المال به حزب و گروه و دوستمان بدهیم که درست نیست و باید دولتمردان به این نکته توجه کنند.

وی با بیان این که در برخی موارد اجرای عدالت به تنهایی جواب نمی دهد گفت:  در حوادثی مانند زلزله و سیل دولت باید به کمک مردم بیاید و فراتر از عدالت سخاوت و بخشش هم داشته باشد و با دادن تسهیلات و کمک های مختلف مردم را یاری کند.

وی با تسلیت فرا رسیدن روز شهادت حضرت رقیه (س) گفت: شهادت این بانوی کوچک سند مظلومیت اهل بیت و جنایت بنی امیه است.  

 رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به سخنان رهبری در حضور فرماندهان سپاه پاسداران اظهار داشت: در سخنان رهبری  نکته های آموزنده ای بود که نخستین نکته این بود که فرمودند من از سپاه راضی هستم اما قانع نیستم.

وی افزود: اگرچه سپاه نعمتی بود که باید برای آن شکرگذار باشیم  اما پویایی و حرکت رو به جلو و ادامه انجام وظیفه توقعاتی است که اقدامات خوب سپاه ایجاد کرده است.

وی خدمات سپاه را غیرقابل مقایسه با سایر نهادهای دیگر دانست و گفت: سپاه سرمنشا خدمات بسیاری برای مردم بوده است. کارهای سپاه را نمی توان با دیگر نهادها مقایسه کرد  زیرا سپاه مشی ویژه ای در مقاومت منطقه داشت و اگر سپاه نبود امروز سوریه و عراق در چنگ داعش بودند و کشور با امنیت کنونی مواجه نبود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره  به سخنان رهبری گفت: سپاه اقدامات فراوانی در کشور انجام داده  که تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس خدمتی بزرگ به کشور اسلامی محسوب می‌شود و اکنون نه تنها بنزین داریم بلکه حتی بنزین خود را صادر می کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: رویش‌های سپاه و خدمات آن بیشتر از ریزش‌هایش بوده است.

وی به هفته نیروی انتظامی و وظایف این نهاد نیز اشاره کرد و  افروزد: ناجا باید با هوشمندی علیه خائنان به کشور و امنیت مردم اقدام  و با شناسایی آنان به گسترش امنیت در کشور کمک کند.

اوی امین بودن و امانت‌داری را از ویژگی‌های نیروی انتظامی برشمرد و خاطرنشان کرد: هوشمندی و امانت‌داری این نیروها به‌عنوان شعار هفته ناجا باید در همه‌جا به‌کارگیری شود.

وی افزود: یکی از ویژگی های نیروی انتظامی این است که با هوشمندی امنیت را بگستراند و امین مردم باشد یعنی کاری کنند که مردم به امانتداری و هوشمندی  نیروی انتظامی اعتماد داشته باشند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی قانون را با اخلاق و تکریم اجرا کند و حق ندارد قانون را با توهین اجرا کند.

وی گفت: نه تنها در نیروی انتظامی بلکه در همه جا باید تکریم ارباب رجوع سرلوحه همه باشد و حتی اگر دادستان هم باشد باید با احترام با مردم رفتار کند و کسی حق ندارد که بیش از مر قانون کاری کند.   

وی با تأکید بر اینکه خدمت به‌نظام، از جمله عبادات است ادامه داد: خانواده‌ها، جوانان را از سربازی رفتن فراری ندهند زیرا زندگی آنان در جامعه به اشکالات متعددی برخورد می‌کند و خدمت به نظام اسلامی عبادت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها به سالروز سفر رهبر انقلاب به این استان در ۱۹ مهرماه سال ۹۱ نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قدم مبارک رهبری در این دیار، باعث شده تا علاوه بر برکات معنوی این سفر، بودجه‌ها و اعتبارات مختلفی برای پروژه‌های عمرانی به خراسان شمالی اعطا شود و باید این روز را مورد تجلیل قرارداد.

ب/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.