به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی د راراک افزود: تخصیص منابع دولتی باید با اثربخشی بالا و رضایتمندی برای مردم همراه باشد، در غیر این صورت اموال مسلمین به هدر رفته است.
وی ادامه داد: مسئولان عامل ایجاد عدالت به عنوان یکی از احکام الهی در جامعه هستند و باید موانع پیش رو را برای استقرار احکام خداوند در جامعه با صبر و استقامت کنار بزنند و تحت هیچ شرایطی دچار سستی و نا امیدی نشوند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: مجموعه مدیریت کشور در برابر مردم مسئول است و باید برای تامین و بهبود وضعیت معاش و زندگی آنان و همچنین ایجاد اشتغال مولد برای جوانان برنامه ریزی کاربردی داشته باشد.
وی اضافه کرد: مدیریت در جامعه ایران اسلامی اگر چه زودگذر است اما موهبتی است که نصیب هر کس نمی شود و مدیران باید از فرصت به دست آمده در راستای انجام اقدامات ماندگار گام بردارند.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص مقاوم سازی منازل و بافت های حاشیه ای و فرسوده را در برابر زلزله و بلایای طبیعی نیز گفت: بر اساس مطالعات انجام شده احتمال وقوع همه بالایای طبیعی در کشور ایران وجود دارد، بنابراین باید با برنامه ریزی و مقاوم سازی منازل مسکونی و اماکن عمومی ضریب آسیب پذیری در مقابل بلایای طبیعی را به حداقل رساند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: شهرستان سرپل ذهاب بعد از جنگ تحمیلی به طور کامل بازسازی شد اما در جریان زلزله آسیب های جدی به این شهر وارد آمد که نتیجه رعایت نکردن اصول ساخت و ساز و عدم نظارت دقیق مسئولان مربوطه است.
وی افزود: یوسف خان گرجی بیش از 200 سال پیش بازار اراک را بنا نهاد که هم اکنون نیز تعداد زیادی از مردم از آثار و برکات آن استفاده می کنند، اما آثار خدمت ماندگار چشمگیری در دوره های اخیر از مدیران کمرنگ است و این رویه باید اصلاح شود چرا که هدر رفت بیت المال را نشان می دهد.
امام جمعه اراک بیان کرد: هزینه ها باید در دستگاه های اجرایی به حداقل ممکن برسد و از انجام کارها و ساخت و سازهای غیر ضروری نیز با جدیت هر چه تمامتر پرهیز شود.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 2 هفته یکبار روز های چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.
3017/ 6013خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.