دکتر یوسف کاظمی، شنبه‌شب در یادداشتی که در سایت تلگرامی استانداری خراسان شمالی بازتاب یافت،  علت اصلی آمار بالای ابتلای مردم استان به کرونا در روزهای اخیر را افزایش نمونه گیری ها از افراد مشکوک سرپایی اعلام کرد و اظهار داشت: آمار مبتلایان از هفته گذشته به صورت دقیق به مردم اطلاع رسانی می شود.
وی با بیان اینکه اساس و پایه سند جامع مقابله‌ با کرونا در استان طبق ارشادات و توصیه های موکد استاندار بر مبنای صداقت، واقعیّت و شفافیت قرار گرفته، افزود: هر زمان در مقابله با هر مشکلی با مردم، که ولی‌نعمت ما هستند، شفاف و صادق بودیم قطعا بر آن مشکل غلبه پیدا کرده ایم.
کاظمی، موثرترین راه مقابله با ویروس مبهم کرونا را پیشگیری خواند و گفت: اصلی ترین مؤلفه این ویروس نیز شناسایی افراد بیمار و قطع ارتباط آنها با افراد سالم در جامعه است که با غربالگری هوشمند و افزایش تست های سرپایی در مورد افراد مشکوک به این مهم دست می یابیم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی جسارت مدیریتی توأم با هدف و دغدغه حفظ سلامت مردم بر اساس ایدئولوژی کاری صادقانه ترسیم شود از بیان واقعیت ها استقبال می کند حتی اگر مورد نقد غیرمنصفانه قرار گیرد و اتهام کمکاری به وی وارد شود.
مشاور بهداشتی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: متأسفانه در برخی از مناطق کشور به دلایلی از جمله کمبود امکانات و غیره آمار بیماران سرپایی صحیح اعلام نمی شود و همین امر منجر به اطمینان بخشی کاذب و تشدید سرعت ابتلا می شود.
دکتر کاظمی افزود: با این وجود خوشبختانه در این استان طبق دستور استاندار، نمونه گیری ها از افراد مشکوک سرپایی افزایش قابل ملاحظه ای یافته و نتیجه آن به طور دقیق و شفاف به اطلاع مردم شریف استان می رسد.

افزایش کم سابقه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی، در هفته اخیر منجر به بروز نگرانی هایی در میان مردم شده که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، علت این افزایش را بی اعتنایی مردم به پروتکل های بهداشتی و حضور در تجمعات و معابر عنوان کرده و افزوده اند که نمونه گیری از بیماران سرپایی و نیز افرادی که از رفتن به مراکز درمانی هراس دارند در این جهش شمار مبتلایان موثر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.