این رستوران شناخته شده خراسان شمالی در حالی به علت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی و نیز شئونات ماه مبارک رمضان پلمب شده است که به گفته بازاریان، در این مدت بدون مجوز فعالیت می‌کرده است. 

بر اساس اعلام و گزارش رستوران داران بجنورد، این رستوران نام و نشان دار، تنها رستورانی بود که در روزهای کرونایی، تعطیل نشد و فعالیتش ادامه داشت حتی در روزهایی که تمام رستوران ها و آشپزخانه ها مکلف به تعطیلی شدند.

یکی از رستوران داران بجنورد در این باره، گفت: این رستوران، تافته جدا بافته میان اصناف استان شده است، معلوم نیست چرا با تخلف این فرد در روزهای کرونایی برخورد نشد، این رستوران زیر نظر اصناف نیامده که هیچ، در این روزهای کرونایی که همه تعطیل کردند، فعالیت آن ادامه داشت. 

رحیم یزدانی با اشاره به پلمب این رستوران معروف، در روزهای اخیر اظهار داشت: در مرحله دوم، که رستوران داران در فعالیت خود، صرفا برای ارائه غذای بیرون بر مجاز بودند، آن رستوران، در سالن خود مشتری پذیرش داشت.

وی افزود: بارها به رییس اتحادیه معترض شده ام و البته اتحادیه هم مکاتبات انجام داده است اما معلوم نیست چرا با این تخلف برخورد درستی نمی شد، و اکنون که پلمب شده هم عده ای، پیگیر هستند که فک پلمب شده و فعالیت آن از سر گرفته شود. 

وی گفت: در ماه مبارک رمضان هم، ۳۰ تا ۴۰ نفر در سالن رستوران مزبور، پذیرش شده و غذا سرو کرده اند، علاوه بر رعایت نشدن شئونات، در روزهای کرونایی که تجمع همه جا منع شده است و رستوران داران فقط غذای بیرون بر ارائه می کنند، معلوم نیست چطور، آن رستوران ۴۰ نفر را در سالن پذیرش می کند. 

فعالیت بدون مجوز

رییس اتحادیه رستوران داران و غذا فروشان بجنورد هم در این باره گفت: با شیوع کرونا، در گام نخست، فعالیت تمام رستوران داران، طباخی ها، آشپرخانه ها و کبابی ها تعطیل شد اما در این مدت، یک رستوران معروف، هیچ گاه پذیرش مشتری را متوقف نکرد و مشتریان در سالن غذا  سرو می کردند که البته این امر، سبب گلایه و انتقاد سایر اعضای این اتحادیه شد. 

علیرضا علی آبادی اظهار داشت: در گام دوم که رستوران داران مجاز به خدمت و ارائه غذا به صورت بیرون بر شدند، باز هم آن رستوران، در فعالیت متمایز، همچنان در سالن مشتری داشت و پذیرش می کرد.

وی افزود: البته اکنون پلمب شده اما برای اصناف جای سوال است که فعالیت این واحد صنفی بدون مجوز از اتاق اصناف، چرا با برخورد روبه رو نبوده است. 

وی با بیان اینکه این رستوران معروف، مجوزی از ما، برای فعالیت ندارد و تاکنون زیر نظر اتحادیه نیامده است گفت: سفره خانه سنتی هم که زیر نظر سرمایه گذار این رستوران، راه اندازی شد، اکنون تعطیل شده و این رستوران دار در یک تخلف تداخل صنفی، غذاهای رستوران ها را ارائه می کند، که البته مورد گلایه رستوران داران است.

رییس اتحادیه رستوران داران و غذا فروشان بجنورد اظهار داشت: اگر موضوع پروتکل های بهداشتی است، اعضای اتحادیه اعلام کرده اند که حاضر هستند تا پروتکل ها را چند برابر بیشتر، رعایت کنند.

گلایه آرایشگران از فعالیت رستوران دار متخلف 

رییس اتاق اصناف خراسان شمالی هم در این باره گفت: سرو ناهار در سالن این رستوران، با حضور جمعیت زیاد در ماه رمضان، سبب پلمب این رستوران شد.

مهدی امیدوار اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا، هیچ‌کدام از واحدهای رستوران داران، کبابی ها، جگری‌ها و کله‌پزی ها حق ندارند در سالن خود، مشتری پذیرش داشته و پذیرای سرو باشند، اما این رستوران به علت تخطی از دستورات مصوبات کرونای کشور، پلمپ شد.

وی افزود: این واحد، در روزهای کرونایی تعطیل نبود و این امر سبب اعتراض رستوران داران شد و چندین مکاتبه با دادستانی انجام شد.

امیدوار با اشاره به اینکه این رستوران مجوز از اتاق اصناف ندارد گفت: طبق ماده ۱۲ و ۹۱ قانون نظام صنفی، اگر قرار است هر واحدی پروانه مربوط به سازمانی را دریافت کند به دلیل اینکه کار صنفی نیز انجام می‌دهد حتما باید پروانه کسب هم داشته باشد.

وی اظهار داشت: این رستوران متخلف در داخل شهر بوده و هیچ ماهیت سنتی بودن را ندارد، از این رو فعالیت آن سبب گلایه رستوران داران شده بود و در این زمینه، اتاق اصناف مرکز استان، مکاتباتی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و  پلیس امنیت و دادستانی انجام داده و اعلام کردیم که ما باید پاسخگوی سایر واحدهای صنفی رستوران داران باشیم.

رییس اتاق اصناف خراسان شمالی اظهار داشت: فعالیت این رستوران حتی سبب گلایه آرایشگران شده بود، آرایشگران معترض بودند که چرا این رستوران با حضور ۴۰ نفر همزمان آن هم در ماه مبارک رمضان برای سرو ناهار اجازه داشته باشند اما آرایشگاه ها نمی توانند حتی پاسخ نیاز یک مشتری را بدهند.

اتحادیه رستوران داران و غذا فروشان بجنورد ۲۵۰ عضو دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.