محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در نشست ستاد پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان با بیان اینکه تا پایان آذرماه امسال آبرسانی به ۴۲ روستا، باید عملیاتی شود، اظهار داشت: مشکلات مربوط به اجرای طرح های ملی و استانی مربوط به سفر ریاست جمهوری در حوزه آب باید تا 10 روز آینده جمع بندی و اعلام تا در صورت نیاز در سطوح ملی پیگیری شود.

وی افزود: طرح های مربوط به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها باید حداکثر تا سه ماه آینده به پایان برسد. 

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ایجاد خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در خراسان شمالی گفت: باید پراکنش جغرافیایی برای ایجاد مراکز بهداشت در شهرستان ها مشخص شود و دانشگاه علوم پزشکی استان برای جانمایی این مراکز دلایل فنی و پزشکی خود را اعلام کند.

شجاعی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید طرح هایی را که تا هفته دولت قابلیت افتتاح دارند، مشخص و اولویت بندی کند، افزود: برای تسریع در روند انجام عملیات اجرایی طرح ها در خراسان شمالی بعضا ترک تشریفات داشته ایم که این امر به عنوان بهانه ای برای انجام نشدن کارها، قابل پذیرش نیست.

تخصیص ۵۹ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان برای تکمیل ۴۴ طرح و پروژه پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال از محل منابع عمومی و سه هزار و ۴۵ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی مصوب شده بود. 

محسن محمدی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، سال گذشته 65 درصد آن از محل منابع عمومی ابلاغ و ۵۹ درصد آن تخصیص یافته است، افزود: از ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری از محل صندوق توسعه ملی نیز در سال گذشته ۸۵ درصد ابلاغ شده و ۷۹ درصد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۹۸ پروژه در قالب ۴۴ طرح مصوب سفر ریاست جمهوری به استان ۱۳ طرح پایان یافته است، تصریح کرد: از این تعداد ۳۲ طرح دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است و عملیات اجرایی ۴۱ پروژه هنوز آغاز نشده است.

محمدی افزود: استان از محل مصوبات سفر پارسال ریاست جمهوری، امسال نیز ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منابع عمومی و ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبار دارد.

ریاست جمهوری اسلامی و کاروان تدبیر و امید 23 تیرماه 98 به استان خراسان شمالی سفر کرده بودند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.