به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری این استان که با حضور مشاور وزیر کشور در امور روحانیت برگزار شد، اظهار داشت: از مسئولان و مدیران استان می خواهیم تا برای جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی افزود: از محل سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای این استان تامین اعتبار شد و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان سه برابر افزایش یافت.

شجاعی، نیاز خراسان شمالی را نه پیشرفت که جهش دانست و اظهار کرد: در برخی امور حتی نیاز به منابع مالی و فناوری خاصی نیز وجود ندارد بلکه تنها پیشبرد امور به توانمندی، فکر و اندیشه مدیران بستگی دارد تا موانع حذف و کارها پیش برود.

وی افزود: برای جذب اعتبارات، تسهیلات و انجام تفاهم نامه ها باید تلاش کنیم و در این راستا مدیران نباید کم کاری کنند.

مدیران وقت خود را در جلسات نگذرانند

وی با انتقاد از برخی از مدیران استان گفت: وقت خود را در جلسات بی حاصل نگذارید، پیگیر امور مربوط به جذب اعتبارات از وزارتخانه های مربوطه باشید که متاسفانه در برخی از کارها در استان کوتاهی می شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: قرار بود برای کمک به روستاییان در روستاها تعاونی تشکیل شود اما با گذشت ۲ ماه از آن موعد تاکنون چه اقدامی انجام شده است؟ نباید کارها بر زمین بماند.

تشکیل ستادی برای پایش کار دستگاهها در جذب اعتبارات سفر دولت 

شجاعی از تشکیل ستادی برای پیگیری امور مربوط به جذب اعتبارات و تسهیلات سفر ریاست جمهوری به این استان خبر داد و افزود: شهرستان ها، دستگاه ها در این خصوص کنترل خواهند شد و مدیران باید در این زمینه پاسخگو باشند که تاکنون چه اقدامی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه این استان از نظر بسیاری از شاخص های توسعه در ردیف های آخر کشور قرار دارد، اظهار داشت: هم اکنون سهم استان از طرح های عمرانی در بین استان های کشور در آخرین رده قرار دارد.

وی افزود: خراسان شمالی در حالی رتبه ۳۱ سرجمع شاخص های کشوری را دارد که در واریز پول به خزانه دولت رتبه ۲۰ استانها را دارد.

شجاعی اظهار داشت: این استان در شاخص اعتبارات هزینه ای نیز رتبه ۳۰ کشور را دارد.

نرخ بیکاری استان ۲.۵ درصد کاهش یافت 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری استان در بهار پارسال ۱۰.۴ درصد و در بهار امسال ۷.۹ درصد بوده است، گفت: نرخ بیکاری در این استان ۲.۵ درصد کاهش یافته است که از این نظر در سطح کشور در جایگاه خوبی قرار داریم.

وی افزود: در مشارکت اقتصادی نیز رتبه خوبی داریم، در شاخص ایجاد طرح های اشتغال از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز جایگاه ۲۱ را در بین استانها کسب کرده ایم.

شجاعی با بیان اینکه این استان در مولفه های کسب و کار رتبه ۳۰ کشور را دارد، گفت: اما از نظر میزان رشد در این شاخص در رتبه پنجم هستیم.

انتخابات به مدیران ارتباطی ندارد 

شجاعی با بیان اینکه انتخابات به مدیران هیچ ارتباطی ندارد، اظهار داشت: اینکه چه کسی کاندیدا و چه کسی انتخاب می شود در حوزه مسئولیت مدیران نیست، تنها وظیفه ما مسئولان فراهم کردن شرایط مناسب برای این امر، مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی سالم است.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: هیچ مدیری حق کار انتخاباتی ندارد و از آنان می خواهیم که از امکانات دستگاه ها نیز به هیچ وجه در این زمینه کمک نگیرند.

وی همچنین از مسئولان خواست تا با عزل و نصب های درون دستگاهی، شبهه نگاه خاص و سودار به انتخابات پیش رو را ایجاد نکنند و گفت: هر گونه تغییر و تحول و عزل و نصب در دستگاهها باید با هماهنگی استانداری انجام شود. 

به گزارش ایرنا در این نشست که با حضور مشاور وزیر کشور در امور روحانیت برگزار شد، حجت الاسلام رضا نوری به عنوان مشاور استاندار خراسان شمالی در امور روحانیت معرفی شد. 

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.