به گزارش ایرنا محمدحسین علی نیا روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فاروج مجموع اعتبارات حوزه نفت را سه هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اختصاص یک هزار و 500 میلیارد ریال از این رقم این پروژه ها تکمیل می شود.
وی افزود: انتخاب طرح ها بر اساس میزان تاثیر گذاری آن بوده است و همچنین پروژه های 60 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی نیز مد نظر است.
این مسئول خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش بارندگی 39 درصدی نسبت به دوره آماری و 26 درصدی نسبت به سال گذشته بر مدیریت بیشتر منابع آبی تاکید کرد و گفت: شاخص آبرسانی در استان از 71 درصد به 76 درصد در سال 96 رسید.
وی افزود: 88 درصد منابع آبی استان در حوزه کشاورزی استفاده می شود، باید هدفگذاری برای کاهش 10 درصدی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان فاروج بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: امسال پنجره واحد سرمایه گذاری شهرستان در فرمانداری شکل می گیرد، همه فعالیت ها حوزه اشتغال رصد می شود.
هادی رجائی نیا افزود: همچنین باید روان سازی فعالیت ها در حوزه توسعه کسب و کار انجام شود.
وی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران کل استان در جذب نیروهای قراردادی در شهرستان گفت: قابل پذیرش نیست که نیروهای قراردادی که نیازمند تخصص خاصی نیز نیستند از شهرستان های دیگر با اعمال نفوذ جذب شوند.
امام جمعه فاروج نیز در این نشست بر تکمیل پروژه های ناتمام شهرستان تاکید کرد و گفت: مردم هر روز ناظر پروژه های ناتمام در گوشه و کنار شهر هستند، این روند بازخورد خوشایندی ندارد.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی باید به فرهنگ تبدیل شود افزود: اگر آحاد جامعه کالای ایرانی مصرف نکنند قشر کارگر بیکار می ماند.
نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمک و زمینه سازی برای ورودی سرمایه به شهرستان باید در اولویت کار همه قرار گیرد.
هادی شوشتری افزود: اعتبارات دولتی محدود و مطالبات مردمی به حق و فراوان است و این دو وزنه باید هماهنگ شوند تا روند شایسته ای در فعالیت ها شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: چاره ای جز حرکت به سمت جذب سرمایه های بخش خصوصی نداریم.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری بجنورد واقع شده است.
7187/ 3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.