به گزارش ایرنا عبدالرضا چراغعلی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران خبرگزاری و فضای مجازی استان با محوریت سفر رییس جمهور اظهار داشت: زمان و برنامه های دقیق سفر رییس جمهور و هیات دولت به گلستان آخر هفته مشخص می شود .
وی سخنرانی در یکی از شهرهای شرق یا غرب، دیدار با نخبگان، گفت گو با فعالان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، حضور در شورای اداری و مصاحبه مطبوعاتی را از جمله برنامه های دکتر روحانی در سفر به گلستان اعلام کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان افزود: در روزهای گذشته همچنین نشست های تخصصی برای شناسایی مشکلات اولویت دار استان از جمله در حوزه های آب، جاده ، صنعت، راه آهن و ایجاد فرصت های شغلی با حضور رییس جمهور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استاندار و مدیران گلستان در تهران برگزار شد.
چراغعلی از رسانه ها خواست در فرصت باقی مانده تا سفر رییس جمهوری به گلستان، با طرح ظرفیت ها، مطالبات و نیازهای فراموش شده مردم، در شتاب بخشی به توسعه همه جانبه استان مشارکت کنند.
نخستین سفر کاروان تدبیر و امید به گلستان روزهای 11 و 12 آذر 93 انجام شد که همزمان با آن راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای جمهور سه کشور افتتاح شد.
کاروان تدبیر و امید در پایان این سفر در مجموع 121 طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی و اشتغالزا با اعتباری افزون بر 580 میلیارد تومان برای توسعه و عمران این استان مرزی مصوب کرده بود.
اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده، احداث راه آهن گرگان - مشهد، برقی کردن راه آهن گرگان - گرمسار، زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی شوره زار شمال استان و احداث بندرخشک اینچه برون، از جمله مصوبات مهم این سفر بود.
استان گلستان طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن، یک میلیون و 869 هزارنفر جمعیت دارد که اقتصاد ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.
این استان شمالی که از شمال با جمهوری ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از جنوب با سمنان همسایه است، ظرفیت بسیار بکر در حوزه مختلف از جمله گردشگری، تجاری و توسعه صنعت دارد.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.