مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با تایید این مطلب، فراهم کردن دسترسی کتابخانه سعدی روستای کلاته ابریشم به اینترنت و اتصال آن به سامانه کتابخانه ها  را خارج از توان این نهاد دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های اینترنتی در این روستا بر عهده اداره کل مخابرات شهرستان است.

علی محمدجهانی روز پنجشنبه افزود: پیرو نشست هایی که با فرمانداری شهرستان داشته ایم، قرار براین شد تا حدودی هزینه های دسترسی کتابخانه به اینترنت را فرمانداری تقبل کند که با شیوع ویروس کرونا  اجرای این طرح به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت اهل سنت منطقه، تاکنون ۲۰۰ جلد کتاب در زمینه فقه اهل سنت برای این نهاد فرهنگی تهیه شده است، افزود: اگر چه بیشتر اعضای این کتابخانه کودکان و نوجوانان هستند، اما وظیفه این اداره فقط تهیه کتاب های درسی نیست به گونه ای که کمبود برخی منابع و کتاب های کمک درسی فقط به این روستا اختصاص ندارد بلکه در سایر روستا ها و حتی در بجنورد نیز این کمبود وجود دارد.

بایرام گلدی یکی از اعضای فعال با بیان اینکه بیشترین مراجعه کننده به این کتابخانه، کودکان و نوجوانان هستند، اظهار داشت:  علاوه بر کمبود کتاب های کمک درسی و داستان در این کتابخانه، کتاب‌هایی با مضمون روان‌شناسی، ادبیات و تاریخ نیز عمده نیاز مخازن کتابخانه است که در صورت تامین بر تعداد اعضای موجود افزوده خواهد شد.

یکی از معتمدین محلی گفت: اعضای کتابخانه محدود به این روستا نیست بلکه از سایر روستاهای همجوار نیز به این کتابخانه مراجعه می کنند اما، ما شاهد کمبود منابع در سایر حوزه ها در این هستیم.

سیف الله درخشان افزود: با وجود اینکه علاقه فراوانی به حوزه ادبیات دارم ولی حتی یک کتاب در خصوص شعرای پارسی زبان در این کتابخانه وجود ندارد.

کتابخانه عمومی سعدی روستای کلاته ابریشم رازوجرگلان سال 97 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی افتتاح شد که هم اکنون بیش از ۷۰۰ نفر عضو فعال دارد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.