شهاب حیدری  روز سه شنبه در این خصوص گفت: بهره‌مندی تمامی مردم شهرها و مناطق روستایی از شبکه‌های ارتباطی از حقوق ثابت شهروندان است و هیچ بهانه‌ای از طرف اپراتورها و شرکت‌های وابسته در این زمینه قابل قبول نیست  بنابراین همه نهادهای مربوطه برای برقراری ارتباط و همچنین تحت پوشش قرار گرفتن تمامی مناطق این استان باید شتاب کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همچنین در پی آن تعطیلی مدارس در تمامی رده‌های آموزشی افزود:‌ با توجه به شرایط کنونی نیاز تمامی اقشار از جمله دانش آموزان  و دانشجویان که منابع آموزشی آن‌ها از طریق فضای مجازی ارائه می‌شود بیش از پیش می‌باشد.

وی با تاکید بر تامین اینترنت پرسرعت برای این آموزش ها تصریح کرد: در بسیاری از مناطق و روستاهای لرستان که جمعیت آن‌ها کمتر از ۲۰ خانوار می‌باشد پوشش اینترنت دارای وضعیت مطلوبی نیست که حتی در صورت وجود شبکه ارتباطی، سرعت و پهنای باند لازم و کافی جهت دسترسی دانش آموزان به کلاس‌های اینترنتی وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد:‌ جستجوی نقطه‌ای برای اینترنت در مناطق محروم موجب تجمع دانش آموزان در نقطه اتصال اینترنت  شده و احتمال خطراتی از قبیل انتقال کرونا برای آن‌ها را در پی دارد.

حیدری افزود:‌ به‌عنوان نمونه پوشش اینترنت در دهستان فرسش با جمعیتی بالای ۳ هزار نفر دارای وضعیت مناسب و مطلوبی نیست و ساکنان این روستا برای دسترسی به اینترنت باید هر روز مسیری در حدود پنج کیلومتر برای رسیدن به ارتفاعات منطقه را طی کنند.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکل پوشش اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه در این مناطق انجام شده  و تهیه زیرساخت‌های لازم و همچنین ایجاد سایت‌های جدید در دستور کار مخابرات منطقه لرستان قرار گرفته است.

متن این گزارش در لینک /https://www.irna.ir/news/۸۳۷۴۵۵۵۳ قابل مشاهده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.