سیدعلی مرتضوی،  یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش سرعت اینترنت خانگی منوط به ابلاغ این طرح از سوی وزارتخانه است که تاکنون چیزی در این مورد به دست ما نرسیده است.

هجدهم فرودیم ماه جاری سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی‌ خود با اصحاب رسانه در ارتباط با اینترنت خانگی گفت: به شرکت‌های اینترنت خانگی گفته شده است که سرعت اینترنت را به طور رایگان به ۱۶ مگابایت افزایش دهند.

علی ربیعی افزوده بود که در تهران و قم نسل فناوری هایی که سرعت اینترنت خانگی را تا چهار برابر افزایش می‌دهد، تست شده است.  

آموزش از راه دور در دانشگاه‌ها و مدارس کشور از سه هفته آخر اسفندماه سال گذشته آغاز و با دستور رییس جمهوری تا ۳۰ فروردین امسال ادامه می‌یابد، اما آنچه در این مدت بیش از همه خودنمایی کرده مشکلاتی، چون کندی اینترنت بوده است.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از رسیدن ضریب نفوذ اشتراک اینترنت این استان به ۷۸ درصد خبر داد و گفت: ۷۲.۵۶ درصد ضریب نفوذ اینترنت مربوط به ارتباطات پهن باند سیار و دسترسی به فناوری نسل ۳ و ۴ موبایل و ۵.۴۴ درصد مربوط به ارتباطات پهن باند ثابت است.

مرتضوی اظهار داشت: خراسان شمالی رتبه ۱۸ کشور را در ضریب نفوذ اینترنت دارد و رتبه این استان در ضریب نفوذ همراه اول با ۸۷.۰۸ درصد و ایرانسل با ۵۵.۶۲ درصد نهم و یازدهم است.

خراسان شمالی دارای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک ارتباطات سیار و تلفن ثابت است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.