به گزارش ایرنا ، بخش کالپوش میامی شامل 12 روستاست که حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد.
پراکندگی روستاهای این منطقه و نیز اشتغال مردم به کشاورزی و دامداری ، نیاز به اینترنت را برای انجام بسیاری از کارها ملموس تر می کند .
امروزه استفاده از اینترنت رو به افزایش بوده و اقشار مختلف مردم برای انجام امور خود به آن نیاز دارند.
به گفته مردم منطقه کالپوش ، در حالی که اخبار از پیشرفت زیرساخت‌های اینترنت و مخابرات در کشور منتشر می شود ، سرعت اینترنت در شهرستان میامی بویژه مناطق روستایی بسیار کند است .
باتوجه به ضرورت اشتغال جوانان درروستاها ، برقراری امکان استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین ضروری است.
سرعت پایین اینترنت، تمام شدن زود هنگام بسته های اینترنت از مشکلات کاربران اینترنت در مناطق روستایی و حتی شهرمیامی است .
علیرضا براتی ازاهالی کالپوش بااشاره به سرعت ناچیز اینترنت همراه اول دراین بخش درگفت وگو با ایرنا افزود: بارها به مسئولان استانی وشهرستان اعلام شده اما هنوز اقدامی دراین باره صورت نگرفته است .
وی افزود: مسئولان مدام از جوانان می خواهند از روستا مهاجرت نکنند در حالی که جوانان کالپوش در عصر ارتباطات از امکانات ضروری مانند اینترنت بی بهره هستند.
مرتضی مهربانی یکی از جوانان منطقه کالپوش نیز تصریح کرد : سرعت پایین اینترنت معضل بزرگی برای مردم روستاهاشده است ،بطوری که امکان جستجوی مقالات اینترنتی و یا دریافت مطلب وجود ندارد.
وی اظهارداشت : در چند ماه اخیر سرعت اینترنت در روستاها به شدت کند شده،به طوری که دریافت یا بارگذاری عکس کم حجم نیز به سختی انجام می شود.
مجتبی بیات یکی از اهالی بخش کالپوش نیز گفت: این موضوع بارها به مسوولان اعلام شده ولی تاکنون پاسخی قانع کننده ای دریافت نکرده ایم ، می گویند در دست بررسی است.
یکی دیگر از اهالی روستای حسین آباد کالپوش گفت: امروزه بسیاری از امور به اینترنت وابسته است و کلیه امور بانکی از طریق این شبکه گسترده انجام می شود.
براتعلی بیات سرپرست بخشداری کالپوش نیز به مکاتبات انجام شده با مرکز استان اشاره کرد و به خبرنگار ایرنا گفت : ارتقای پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت از مطالبات به حق مردم مناطق روستایی است تا بتوانند به دنیای اطلاعات و فضای مجازی دسترسی آسان داشته باشند.
مهدی سعدی مدیرمخابرات شهرستان شاهرود در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سرعت اینترنت منطقه کالپوش 2G هست و برای ارتقای آن نامه نگاری هایی انجام شده است .
وی گفت: در خصوص تکمیل فناوری 3G-LTE برای پوشش روستاها ، با اولویت جمعیت پیگیری هایی توسط مخابرات و نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی در حال انجام است.
بنابه گفته مردم ، در مناطق روستایی فرومد و برخی روستاهای بخش مرکزی مانند پل ابریشم و چاه فرش هم سرعت اینترنت بسیار پایین است.
شهرها، جاده های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش 100 درصدی و جاده های فرعی نیز دارای پوشش80 درصدی آنتن دهی تلفن همراه هستند.
370 هزار مشترک تلفن ثابت، و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند، اکنون یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.
شهرستان میامی با جمعیتی بیش از 40هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.