یوسف رضائی نیک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 840 روستای استان 698 روستا از تلفن ثابت سیمی یا بی سیم برخوردارند و 30 روستای دیگر در برنامه توسعه تلفن های ثابت یا بی سیم قرار دارند.
این مسئول گفت: با توجه به سنگین بودن هزینه تامین مودم های اتصال به اینترنت شبکه های همراه اول و ایرانسل برای روستاییان پیشنهاد داده ایم که این تجهیزات به صورت قسطی واگذار شود.
وی با اشاره به مشکل گردشگران برای استفاده از اینترنت در مناطق گردشگری،گفت: برای 161 روستا به ویژه روستاهای هدف گردشگری طرح رومینگ را برقرار کرده ایم تا گردشگران در استفاده از اینترنت در این مناطق با مشکل کمتری مواجه باشند.
رضائی نیک با بیان اینکه 210 دفتر فناوری ارتباطات و اطلاعات روستایی در استان وجود دارد،اظهار داشت: 13 مجوز دیگر نیز به زودی در استان صادر می شود تا ارائه خدمات مختلف دستگاه ها در سطح روستاها نیز با قوت بیشتری جریان داشته باشد.
مدیر کل فناوری و اطلاعات قزوین ادامه داد: رتبه هشتم کشوری را در خدمات دهی به شهرها و روستاهای استان به دست آورده ایم.
وی افزود: امیدواریم با راهکارهای دستگاه های مختلف میراث فرهنگی،آموزش و پرورش،برنامه و بودجه برای رفع مشکلات پوشش شبکه های موبایلی و اینترنتی و فناوری های نو در سطح استان اقدام کرده و با ارائه برنامه های مشارکتی بتوانیم نیازهای مردم را در حوزه ارتباطات رفع کنیم.
رضایی نیک با اشاره به برخی مخالفت ها مقابل طرح های جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان ادامه داد:فناوری به تنهایی مجرم ، مفسد و منحرف نیست ولی به دلیل استفاده نادرست کاربران به همه این جرایم متهم می شود و جلوی توسعه آن گاهی اوقات گرفته می شود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.