به گزارش خبرنگار ایرنا ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سفر دو روزه اش به مازندران را عصر امروز آغاز می کند تا با افتتاح یکهزار و 58 طرح مرتبط با وزارتخانه اش ، کام مازنی ها بویژه جوانان را شیرین کند.
محمدجواد آذری جهرمی روبان طرح های آماده افتتاح را روز پنجشنبه قیچی می زند تا مردم مازندران ثمره هزاران میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را بچشند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : با حضور وزیر ، بهره برداری از یک هزار و 58 طرح در بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات استان آغاز می شود که نتیجه آن افزایش کیفیت خدمات در این بخش خواهد بود.
یدالله طهماسبی میزان اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح ها را سه هزار و 810 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی توضیح داد : بهره برداری از سایت های نسل 2 و 3 تلفن همراه و همچنین راه اندازی نسل چهارم این نوع تلفن ها بخشی از طرح هایی است .
طهماسبی گفت : توسعه شبکه فیبر نوری و اینترنت ' تی .دی - ال .تی .یی TD_LTE ' یا همان اینترنت از طریق تلفن ثابت از دیگر پروژه هایی است که برای برخورداری بهتر و بیشتر مردم مازندران از این نوع خدمات افتتاح می شود .
وی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 400 روستا بالای 20 خانوار در مازندران ، گفت : هم اکنون تمامی این روستاها اینترنت پرسرعت دارند .
طهماسبی ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته تا پایان امسال 86 درصد روستاهای مازندران از اینترنت پرسرعت نسل جدید برخوردار شوند .
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اعلام این که در دولت یازدهم 11 هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سرمایه گذاری شده بود ، گفت : مازندران در این بخش با توجه ویژه ای که دولت تدبیر و امید داشته جایگاه اول تا پنجم کشور را به خود اختصاص داده است .
** رونمایی کشتی طنابی هوایی برای زمان بحران
وی همچنین از رونمایی کشتی طنابی هوایی مازندران به عنوان یکی دیگر از طرح هایی نام برد که در سفر وزیر ارتباطات انجام می شود .
طهماسبی گفت : با استفاده از این وسیله در زمان بحران و بروز حوادث و پرواز آن در ارتفاع 300 متری از زمین تا شعاع 6 کیلومتر مردم ، خدمات اینترنت و تلفن همراه نسل سه و چهار را در اختیار خواهند داشت .
وی افزود : این وسیله که به صورت بالن سیار در مدت نیم ساعت قابل راه اندازی است ، در زمان بروز حوادث می تواند به مردم این مناطق خدماتدهی بکند .
** برنامه سفر وزیر
بر اساس اعلام استانداری مازندران ، آذری جهرمی در سفر دو روزه به این استان ضمن افتتاح چند طرح و پروژه مهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چندین جلسه مهم استان نیز سخنرانی خواهد کرد.
احمد مظفری دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران در این باره گفت : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سخنرانی می کند و حضور در شبکه تلویویونی سیمای مازندران و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه های وی در اولین روز سفر است .
مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران افزود : در روز پنجشنبه 14 تیر ماه هم برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در گلزار شهدای ساری و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان آغاز می شود و در ادامه پروژه سیماک در روستای ' آکند ' ساری و پروژه های اپراتورها و شرکت های تابعه وزارت ارتباطات افتتاح خواهد شد.
مظفری گفت : با عنایت به اینکه وزیر ارتباطات وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران نیز است ، برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور وی در روز پنجشنبه در استانداری برگزار می شود .
وی نشست با فعالان حوزه آی سی تی ICT و جوانان و نخبگان و حضور در نشست مشترک مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان های محمود آباد و نور در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور را هم از دیگر برنامه های دومین روز حضور آذری جهرمی در استان مازندران اعلام کرد.
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.