علیرضا هاشمی یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین و سنگین ترین تخلف این دفاتر «دایری سیم کارت بدون اذن صاحب شناسنامه» بود.

وی افزود: در این استان ۱۰۰ سیم کارت به این شکل دایر شده بود که تبعات و مخاطرات فراوانی برای صاحبان شناسنامه دارد.

وی با بیان این که ۶۷ دفتر پیشخوان دولت در خراسان شمالی فعالیت می کنند اظهار داشت: این دفاتر خدمات مختلفی به مشترکان تلفن ثابت و همراه اول می دهند.

به گفته هاشمی شمار مشترکان تلفن ثابت و همراه اول در خراسان شمالی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و تعداد مشترکان تلفن ثابت نیز نسبت به سال قبل ۳۴درصد رشد دارد.  

وی گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و جاده ها استان تحت پوشش همراه اول هستند اما فقط ۷۵ درصد جمعیت روستاها از پوشش ارتباطات سیار و همراه اول برخوردارند.  

۳۵ هزار نفر مشترک اینترنت خانگی هستند

وی با بیان این که «ای دی اس ال» مخابرات استان نیز ۳۵ هزار مشترک دارد، اظهار داشت: از ابتدای  مهرماه سرویس جدیدی به مشترکان این نوع سرویس که در شعاع یک کیلومتری مراکز مخابرات شهرستان ها هستند ارائه می شود.

هاشمی با اشاره به افزایش سرعت اینترنت در این سرویس اظهار داشت: در این سرویس که «وی دی اس ال»   نام دارد، سرعت اینترنت  ۱۸ مگ است و مودم آن نیز رایگان واگذار می شود.

وی گفت: این سرویس در همه شهرهای خراسان شمالی اجرا می شود و تاکنون نیز ۴۰۰ نفر از مشترکانی که می توانند از این سرویس استفاده کنند شناسایی شده اند.

مدیر منطقه مخابرات خراسان شمالی از راه اندازی کمپین واگذاری فیبر خانگی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیپن از فردا در هشت مرکز شهرستان راه اندازی می شود و ظرفیت واگذاری آن به ده هزار مشترک ایجاد شده است.

وی سرعت این سرویس را که اف تی تی اچ نام دارد، ۵۰ مگ اعلام کرد و گفت: تاکنون برای واگذای این سرویس هزار و ۵۰۰ مودم تهیه شده است که بهای آن یک سوم قیمت تجاری است و به اقساط و به شکل پس پرداخت روی قبوض تلفن افرادی که از این سرویس استفاده کنند اخذ می شود.   

 وی میانگین مصرف روزانه  ای دی اس ال خانگی مخابرات را در سال قبل ده هزار بایت عنوان کرد و افزود: امسال مصرف اینترنت خانگی با رشدی ۲۵۰ درصدی به  ۲۵ هزار ترابایت رسیده است و تعداد مشترکان این بخش نیز ۱۵درصد رشد دارد.

خراسن شمالی دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و ارتباطات سیار دارد.

ب/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.