ولی الله حیاتی روز یکشنبه در نشست استانی مبازره با بیماری کرونا اظهار داشت: طرح کاهش اثرات منفی کرونا با عنوان اختصاری «کامک» با هدف کاهش اثرات منفی کرونا در کنار سند جامع پیشگیری از این بیماری که هر دو طرح استانی است در فاصله زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه مجری اصلی نظارت بر اصناف و بازاریان در اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری نیروهای انتظامی و بسیج است، خاطرنشان کرد: دستورالعمل های بهداشتی هر صنفی برای رعایت نکات بهداشتی بین آنها توزیع می شود تا همه مردم با مشاهده و آشنایی با این دستورالعمل ها، مجری اصلی آن شوند.

حیاتی با بیان اینکه در طرح کامک وظایف واحدهای اداری در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده است، تصریح کرد: اداره کل بهزیستی استان برای شناسایی و ساماندهی متکدیان و اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی نیز برای توزیع سبد معیشت به کارگران کم در آمد و فصلی باید پیگیر اعتبارات ملی باشد تا شاهد ایجاد مشکلات ایمنی و بهداشتی برای این افراد و سایر شهروندان نباشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه فرمانداریها  باید بزودی شورای عشایری در شهرستان ها را تشکیل دهند، گفت: پیرو تماس های انجام شده با استانداری گلستان،  عشایر خراسان شمالی که در مراوه تپه مستقر هستند تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری به مناطق ییلاقی استان کوچ نخواهند کرد و در صورت بهبود وضعیت،  کوچ خانوارهای عشایری و رفت و آمد آنان با نظارت و همکاری دستگاه های مختلف، دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی انجام خواهد شد.  

غلامرضا عوض زاده سرپرست فرمانداری بجنورد هم با بیان اینکه تعداد کل واحدهای صنفی ثبت شده شهرستان در سامانه ثبت اصناف و صنایع وزارت بهداشت ۹ هزار و ۱۸۶ واحد است، افزود: ۸۷ درصد واحدهای صنفی، معادل هشت هزار و ۲ واحد کم خطر  و هزار و ۱۸۴  معادل ۱۳ درصد واحدها هم پر خطر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه حضور دو سوم کارمندان اداری طبق ابلاغیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شده است،  اظهار داشت: از ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از کارکنان اداری در ۵۸ دستگاه اجرایی استان، هفت هزار و ۱۲۷ نفر امروز در دستگاه های اجرایی حضور یافته اند.

علی بیگ زاده با بیان اینکه  هزار و ۸۴ نفر از کارکنان در حال تردد نیز شناسایی شده اند که برای آنان دورکاری و یا مرخصی تعریف شده است، افزود: ۳۱۰ نفر از همسران کادر درمانی و ۶۳۶ نفر از کارمندانی که بیماری زمینه ای داشته اند شناسایی شده که دورکاری یا مرخصی به آنان تعلق گرفته است.

وی افزود: تاکنون ۵۱ نفر از کارکنان اداری استان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شده که سه نفر از آنان فوت کردند.

ملیحه یغمایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه تست آزمایشگاهی برای دوستان و بستگان اموات کرونایی در استان الزامی است، افزود: اگر چه در برخی از شهرستان های استان مبلغی برای کفن و دفن دریافت اموات کرونایی دریافت نمی شود اما برخی گلایه‌ها از دریافت هزینه‌ ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون ریالی کفن و دفن در برخی شهرها حکایت دارد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.