رضاعلی یوسفی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه احتمال مشاهده مورد مثبت در بین اعضای خانواده فرد مبتلا به کرونا وجود داشت، افزود: تمامی اعضای خانواده بیمار از امروز تحت نظارت و مراقبت شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته اند به گونه ای که از تمامی  آشنایان و اقوام این فرد تست های مربوط به ابتلا احتمالی به کرونا گرفته شده است.

وی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان امروز با مراجعه حضوری به خانواده این بیمار آموزش و آگاهی های لازم در خصوص پیشگیری و لزوم رعایت موازین بهداشتی را ارائه داده است و هم‌اکنون بیمار تحت مراقبت پرسنل شبکه بهداشت قرار دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان تصریح کرد: با هماهنگی های انجام گرفته تمامی روستای گوینیک به صورت مداوم ضدعفونی می شود و تمامی ساکنان روستا تب سنجی شدند.

یوسفی با بیان اینکه یکی از نگرانی های کنونی در این شهرستان، ضریب استقرار پایین کارکنان اداری شهرستان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارمندان غیربومی در حال رفت و آمد به بجنورد هستند، اکثر  آنها ترخیص شده اند و به صورت دورکاری وظایف خود را انجام می دهند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در استان ۱۲ اسفندماه در بجنورد مشاهده شد و تا امروز شهرستان مرزی راز و جرگلان در این استان از وضعیت سفید برخوردار بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا ظهر سه‌شنبه به ۲۰۳ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۲۰ نفر رسیده است.

.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.