سرگرد یاسر قدیمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۲هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی امروز با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان توزیع شد، افزود:  مابقی این بسته های بهداشتی که به مناسبت نیمه شعبان و با هدف جلوگیری از انتقال بیماری کرونا تهیه شده است، بین خانواده های روستایی در بخش های غلامان و راز و جرگلان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهادگران سلامت شهرستان با رعایت کامل نکات بهداشتی این بسته ها را آماده کرده اند، خاطرنشان کرد: این بسته ها شامل ۱۰ عدد ماسک، مایع ضد عفونی کننده، مایع شوینده و برورشور آموزشی نکات بهداشتی است.

سرگرد قدیمی با اشاره به اینکه پنج کارگاه تولیدی تاکنون بیش ۵۰ هزار ماسک بهداشتی در شهرستان تولید کرده اند، افزود: سپاه با سازماندهی و به‌کارگیری گروه های بسیجی هر روزه برای ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی با شهرداری و شورای شهر همکاری می کند.

فرمانده سپاه رازوجرگلان با تاکید بر تاثیر آگاهی رسانی و آموزش به مردم برای پیشگیری از این بیماری تصریح کرد: گروه های بسیجی و جهادی در کنار بهورزان و کارشناسان بهداشت محیط در تمام نقاط شهرستان با توزیع  کتابچه های آگاه‌سازی در راستای مبارزه با کرونا حضور یافته اند.

وی افزود: برپایی ایستگاه های غربالگری و تب سنجی، کنترل مبادی ورودی و خروجی روستاها و شهرها در راستای طرح فاصله گزاری اجتماعی از دیگر اقدامات گروه های بسیجی و جهادی سپاه در این روزها بوده است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.