مهدی یوسفی جمارانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افراد مذکور احتمالاً تا دو روز آینده از مرکز درمانی مرخص شده و ادامه روند درمان را در منزل خودشان با کنترل و پایش کارشناسان شبکه بهداشت ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در شهرستان فیروزکوه اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از بیماری کرونا پیش بینی شده و اقلام بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط بخشداری و شورای بخش تهیه شده و در سطح روستاها به صورت رایگان توسط دهیاران در حال پخش است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سطح شهر نیز توسط شهرداری ها و شورای شهر اقدامات خوبی نظیر گند زدایی و ضد عفونی کردن اماکن عمومی و معابر انجام شده و ادانه دارد.

فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: با تصمیماتی که روز گذشته اتخاذ شد، با همکاری شبکه بهداشت شهرستان در چهار نقطه ورودی و خروجی شهر بحث کنترل مسافرین از امروز شروع می شود و کسانی که مشکوک هستد شناسایی می شوند و به مراکز درمانی هدایت
می شوند.

یوسفی جمارانی با بیان اینکه در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز ظرفیت مناسبی برای افرادی که مشکوک به بیماری هستند در نظر گرفته شده است تاکید کرد: مردم دل نگرانی نداشته باشند این اقدامات به صورت مستمر تداوم دارد.

وی بیان داشت: گشت های بازرسی فیروزکوه نانوایی ها و اقلام مورد نیاز مردم به صورت مستمر در حال انجام است در مواردی هم که تخلفاتی مشاهده شد هرچند تخلفات خیلی محدود بود، برخورد شده و در تلاش هستیم که با تداوم و تشدید نظارت ها همین موارد محدود را هم به صفر برسانیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: همانطور که در رسانه های جمعی و فضای مجازی اطلاع رسانی بسیار خوبی از نحوه پیشگیری انجام شده مهمترین اقدام پیشگیرانه این است تا هر کدام از شهروندان منزل خودشان را تبدیل کنند به یک مکان امن و قرنطینه و تا پایان شیوع و اپیدمی این بیماری مراقبت کنند.

فرماندار فیروزکوه افزود: مطمئناً مهمترین کاری که می توانیم انجام دهیم حضور شهروندان بویژه فرزندان با توجه به تعطیلی مدارس در خانه است؛ دانش آموزان مباحث آموزشی را از شبکه آموزش دنبال کنند سعی کنند وقت بیشتری با خانواده بگذرانند و مطمئن هستم اگر این توصیه ها و هشدارهای بهداشتی که صدا و سیما منتشر می کند را جدی بگیرند و مورد توجه قرار بدهند به زودی زود ما شاهد برطرف شدن این نگرانی و این تهدید برای کشورمان هستیم.

شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.