مرتضی اسکافی نوغانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:خانواده‌ها به طور دایم با این اتحادیه تماس گرفته و نگرانی خود را نسبت به حضور فرزندانشان در گیم‌نتها اعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا هم اینک تمامیشهربازی‌های روبسته و روباز در مشهد تعطیل شده لذا مراجعه دانش آموزان به گیم نتها افزایش یافته است.

رییس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد با بیان این که این اتحادیه به منظور پیشگیری از بیماری کرونا صنوف زیرمجموعه خود را ملزم به رعایت دقیقتر موارد بهداشتی کرده است افزود: صاحبان گیم نتها موظف هستند هر روز محل و لوازم موجود را گندزدایی و ضدعفونی کنند مواد شست و شو دهنده را در دسترس مشتریان قرار دهند و از ورود افراد دارای علایم سرماخوردگی به محل خودداری کنند.

اسکافی گفت: برخی از صاحبان گیم نتها از رعایت موارد بهداشتی در محل کسب خود عکس و فیلم تهیه کرده و به اتحادیه ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانش آموزان ساکن در مناطق برخوردار شهر مشهد به دلیل جلوگیری خانواده‌هایشان از حضور آنان در گیم نتها کمتر به این مراکز مراجعه می کنند اما در این ایام مراجعه دانش آموزان در سایر مراکز گیم نت مستقر در شهر زیاد است.

رییس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد به خانواده‌ها هشدار داد که به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از حضور فرزندان خود در گیم‌نتها( مراکز بازی رایانه‌ای) غیرمجاز در سطح شهر اجتناب کنند.

اسکافی افزود: ۴۵۰ مرکز گیم نت مجاز در مشهد از این اتحادیه پروانه کسب دارند و ۱۰۰ مرکز که به طور عمده در مناطق سه، چهار، پنج، شش و هفت شهرداری مشهد مستقر هستند غیرمجازند.

وی اضافه کرد: اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی اخطارهای لازم را به این ۱۰۰ مرکز داده است تا نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند اما در شرایط کنونی با توجه به ابلاغیه اتاق اصناف مشهد مبنی بر خودداری از رفت و آمدهای بی مورد، تا بعد از فروردین ماه سال آینده نمی‌توان نسبت به مهر و موم یا ساماندهی آنها اقدام کرد.

رییس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد گفت: خانواده‌ها در صورت مشاهده گیم نتهایی که فاقد پروانه کسب و شناسه صنفی هستند و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند مراتب را با تماس با شماره ۳۱۷۳۰ اطلاع دهند تا به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.