محمد امیری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه این کارگروه، در صورتی که تقویم آموزشی در مدارس تغییر کند و سال تحصیلی جاری بیش از ۹ ماه به طول بکشد، خانواده ها مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای سرویس مدارس هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد افزود: البته رانندگان سرویس مدارس نسبت به این موضوع گلایه مند بوده و انتقاد دارند.

بر اساس این گزارش، ۶۸ هزار دانش آموز در ۵۰۵ مدرسه شهرستان بجنورد مشغول به تحصیل هستند که به علت ویروس کرونا مدارس از سه هفته پیش تعطیل شده است.  

سرپرست سازمان بار و مسافر شهرداری بجنورد هم در این باره گفت: بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۱۸، هزینه اسفندماه سرویس مدارس دست کم، ۳۵۰ هراز ریال است البته اولیا و خانواده ها می توانند بیش از این میزان، پرداخت کنند.

حمیدرضا شافعی اظهار داشت: پرداخت کامل هزینه سرویس، بر اساس تمایل، به اختیار خانواده ها است.

وی خاطرنشان کرد: کف مبلغ تعیین شده، برای همه ناوگان سرویس دانش آموزی، همان ۳۵۰ هزار ریال است.

بر اساس این گزارش، خانواده ها نگران هستند که در صورت تغییر تقویم آموزشی سال تحصیلی جاری، هزینه های بیشتری را برای سرویس مدارس متحمل شوند.

خانواده ها می گویند در اسفندماه خدماتی به دانش آموزان داده نشده است از این رو نباید هزینه ای بابت سرویس مدارس پرداخت شود.

نحوه پرداخت کرایه سرویس مدارس در اسفندماه در کارگروه ماده ۱۸ شهرستان تصمیم‌گیری می شود.

با توجه به نگرانی ها از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، سرویس های مدارس در این مدت، خدمات رسانی نداشته اند و به همین دلیل، ابهاماتی در نحوه پرداخت هزینه های مربوط، وجود دارد.  

بر اساس این گزارش، نگرانی ها از کرونا سبب شده،  تا مدارس تعطیل شود و در این میان خانواده ها در چگونگی پرداخت هزینه های سرویس مدارس، دچار بلاتکلیفی شده اند.  

خانواده ها می گویند در قرارداد منعقد شده، ذکر شده است که هزینه ها در قبال سرویس دهی پرداخت می شود و بر این اساس، بابت روزهای تعطیل، نباید هزینه ای پرداخت شود.  

در خراسان شمالی ۱۴ هزار و ۹۹۶ دانش آموز شهری با سرویس مدرسه جابه جا می شوند که در این زمینه ۲ هزار و ۸۰۵ دستگاه خودرو به عنوان ناوگان دانش آموزی فعال است.  

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.