محمد خاکشور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی نیروهای شهرداری بجنورد و ماشین آلات از شنبه شب در محل های مورد نظر استقرار یافته تا در صورت بروز سیل آمادگی هرگونه مقابله را داشته باشند.

 وی افزود: بر این اساس، شب گذشته تعداد ۶ دستگاه بیل مکانیکی در محل پل هایی که احتمال خطر سیلاب دارند شامل پل رسالت، فرودگاه، مسیر شهرک گلستان، جاده سنگ شکن و شهرک فرهنگیان مستقر شدند تا در زمان اعلام هشدار با سرعت وارد عمل شوند.

خاکشور خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۲۵۰ نفر از نیروهای شهرداری نیز در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

 وی یادآور شد: در این میان ۴۵ دستگاه انواع ماشین آلات شهرداری نظیر ماشین آلات حمل کیسه شن و ماسه برای آمادگی به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به داخل مغازه ها و خیابان های پر تردد و نیز کوچه ها در مناطق سیل خیز مستقر شده است.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد از مردم استان خواست در صورت بارندگی و آب گرفتگی معابر و خیابان ها و یا منازل در صورت نیاز موضوع را به شهرداری اطلاع دهند تا نسبت به آبگرفتگی منازل و کوچه ها اقدام شود.

وی گفت: به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به داخل شهر در ادوار گذشته کانالی از محل میدان دفاع مقدس تا پارک آفرینش ایجاد شده تا تمامی آبهای سطحی جنوب شهر بجنورد وارد این کانال شود و از ورود آن به سطح شهر جلوگیری به عمل آید.

خاکشور در ادامه به بحران شیوع کرونا در کشور و استان اشاره کرد و گفت: در این راستا تمامی خیابانهای سطح شهر اعم از پارک‌ها و حاشیه شهر و خیابان ها هر روز توسط نیروهای بسیجی، مردم و خدمات شهری ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: این کار بلافاصله بعد از پایان بارندگی مجدداً به عنوان یک برنامه کاری به ویژه در محلات پرتردد از قبیل داروخانه ها، درمانگاه ها و بیمارستان ها با جدیت انجام می شود.

شهر بجنورد ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز شنبه با صدور اخطاریه ای نسبت به وقوع سیل در روزهای یکشنبه و دوشنبه هشدار داده و وضعیت قرمز را برای برخی مناطق استان اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.