قنبرعلی خوش آیینه، سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگروه شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) تشکیل شده و مدیران واحدهای آموزشی، باید در سامانه سناد وارد شده و یکی از پیام رسان های داخلی را انتخاب کنند که این امر در استان انجام شده است.

وی افزود: مدیران، ملزم شده اند کلاس بندی ها در سامانه سناد را بازبینی کرده و اطلاعات معلم هر کلاس و به طور خاص شماره تلفن همراه وی را بررسی کنند.

وی اظهار داشت: طرح شاد اکنون هم در مدارس در حال اجرا است اما به طور رسمی، پس از پایان تعطیلات نوروزی، به صورت منسجم تر، کلاس های درس به صورت مجازی تشکیل می شود.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی، از استان های پیشتاز کشور به لحاظ پیگیری های آموزش در فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی شاد، تنها راه ارتباط منسجم تر، میان دانش آموز و معلم است که در این طرح دانش آموزان سرکلاس حاضر شده و حضور و غیاب انجام می شود.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در این طرح، دانش آموز باید گوشی و یا یک سیستم اندروید داشته باشد که این امر، در روستاها و یا نقاط حاشیه شهرها، با مشکل روبه رو است.

خوش آیینه افزود: ۷۵ درصد از دانش آموزان، از پوشش اینترنت برخوردار هستند اما همه آنان از فناوری لازم برای استفاده از مزایای طرح، بهره مند نیستند.

وی درباره استقبال دانش آموزان از برنامه های شبکه ملی آموزش نیز گفت: با توجه به تعطیلات نوروز، دانش آموزان خیلی از این برنامه ها استقبال نکردند و در فضای آموزش نبودند اما با طولانی شدن تعطیلی ها، به تدریج نیاز به آموزش در دانش آموزان و خانواده ها احساس می شود.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در ابتدای تعطیلات، آموزش و پرورش، خواستار حضور دانش آموزان در فضای مجازی شد اما اکنون خانواده ها هم متقاضی تداوم آموزش ها در فضای مجازی هستند.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم، تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.