سرهنگ غلامرضا قربانی، یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در عمل به بخشنامه تعطیلی موقت واحدهای غیرضرور، برای پیشگیری از انتشار کرونا و نیز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان، در ۴۸ ساعت گذشته از ۸۱۸ واحد صنفی بازدید و سرکشی شد که از این بین به ۴۹۲ واحد صنفی تذکر و ۶۷ واحد صنفی اخطار داده شد و از ۱۸ واحد صنفی نیز تعهد کتبی گرفته شد.
رییس پلیس امنیت عمومی استان خاطرنشان کرد: پلیس امنیت عمومی با محوریت اداره اماکن عمومی و همکاری سازمان صمت، اقدامات کنترلی خود را با راه اندازی گشت های محسوس و نامحسوس تشدید کرده و این اقدامات تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی، تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

براساس دستور وزارت کشور اصناف خاطی به مدت یک ماه بسته می شوند. طرح نظارت بر اجرای تعطیلی موقت واحدهای صنفی غیرضرور به مدت دو هفته اجرایی شده است و اگر شدت شیوع بیماری کرونا افزایش یابد نحوه اجرای طرح هم تشدید می‌شود.

اکنون پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد در زمینه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی، سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی و در مجموع ۲۵ هزار و ۹۱۸ واحد صنفی در خراسان شمالی فعال است و شمار اتحادیه های صنفی استان نیز ۱۳۸ اتحادیه است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شمار مبتلایان کرونا در این استان تا ظهر یکشنبه، دهم فروردین، به ۳۰۱ نفر و تعداد فوتی‌ها نیز به ۳۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.