مجتبی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی دادگستری کل استان و دادستان های شهرستان ها، شمار ورودی به زندان های این استان بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به داخل زندان ها اندیشیده شده است، گفت: تعداد زیادی از زندانیان که شرایط ترخیص را داشته اند به مرخصی فرستاده شدند و در این ایام تعدادی نیز مشمول عفو رهبری قرار گرفتند که از زندان ها آزاد شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در زندان های استان شناسایی نشده است، افزود: در بدو ورود به زندان ها تمامی کارکنان اداری، یگان ها، سربازان و زندانیان ضد عفونی و غربالگری می شوند و همچنین تب آنان نیز صورت مستمر سنجیده می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: حتی در ورودی زندان ها و همچنین ورودی بندها حوضچه هایی برای ضدعفونی کفش های افراد نیز ایجاد شده است.

محمدی اظهار داشت: روزانه زندان های این استان چندین مرتبه ضدعفونی و گندزدایی می شود و هیچ مشکلی در تامین مواد ضدعفونی نیز وجود ندارد.

وی افزود: خانواده کارکنان زندان ها و همچنین مددجویان هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا هر روز همه افراد غربالگری شده و در صورت کوچکترین مشکلی سریعا به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شوند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.