محمدعلی شجاعی چهارشنبه‌شب با تسلیت به خانواده جانباختگان این بیماری در کشور و استان اظهار داشت: تمام تلاش ما به گونه‌ای بوده که خراسان شمالی را همانند استان های قرمز دیده و بر خلاف جوسازی های موجود به خوبی در بخش بهداشت و پیشگیری عمل کردیم.
وی مهمترین وظیفه مسوولان را حفظ جان مردم دانست و افزود: همانگونه که در بستر اغتشاشات مربوط به گرانی بنزین و سیل ابتدای سال عملکرد خوبی داشتیم، تلاش کردیم در بحث ویروس کرونا نیز وظیفه خدمتگذاری را به درستی انجام دادده و تقریبا از تمامی ابلاغ های ملی جلوتر بیفتیم.
شجاعی به تب سنجی افراد در ورودی و خروجی های استان از ۲ هفته قبل اشاره کرد و گفت: در انجام این اقدامات منتظر ابلاغ ستاد ملی نشدیم و حتی اگر تشخیص دادیم ابلاغی در استان خوب جواب نمی دهد بر حسب وظیفه آن را نادیده گرفتیم.

وی با اشاره به انسجام مدیریتی و همراهی همه جانبه مردم و مسوولان استان در کنترل، پیشگیری و کنترل این بیماری خاطرنشان کرد: با وجود تمام این داشته‌ها با اقدامات صورت گرفته در بهداشت و پیشگیری جزو 4 استان برتر بودیم و با همین قدرت واحد مدیریت خوبی را ایجاد کردیم.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی امروز همانند انسانی تنومند شده که در همه این حوادث حال خوبی دارد و دستگاه ها نیز به خوبی عمل می کنند تا بتوانیم شرمنده مردم نباشیم.

بدون جانفشانی کادر درمانی، مهار بیماری ممکن نمی‌شد 

شجاعی با قدردانی از کادر درمانی استان که یک ماه تمام را در خط مقدم مقابله با این ویروس درگیر بوده است، گفت: اگر روحیه و بزرگی این افراد نبود نمی‌توانستیم توفیقات چندانی را در مهار این بیماری داشته باشیم، زیرا که جانفشانی آنها باعث شد تا به عنوان پشتیبان آنچه لازم است در بحث تامین تجهیزات فراهم کنیم.
وی به اجرای طرح جامع مقابله با کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح سه چشم انداز خوشبینانه، بدبینانه و حالت بحرانی را در قالب سه کمیته تشکیل و تکالیف هر دستگاه مشخص شد که بر اساس آن عمل کرده و باعث شد امروز حالمان بهتر باشد.

ایجاد بیش از 30 کارگاه تولید ماسک توسط سپاه استان 
شجاعی به تامین اقلام بهداشتی در شرایط امروز با تغییر خط تولید و تامین اعتبارات میلیاردی توسط بانک ها و جابه جایی قطعات کارخانه ها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و افزود: راه اندازی بیش از ۳۰ کارگاه تولید ماسک توسط سپاه و بسیج حرکتی بود که نیروهای جهادی و سپاه انجام دادند.
وی مهمترین دغدغه های استان در این روزها را ورود شهروندان شاغل در دیگر استانها به استان دانست و اظهار داشت: از این افراد حتما در بدو ورود معاینه پزشکی انجام‌ می شود که طی آن امروز بیش از پنج هزار نفر مورد معاینه قرار گرفته و برای آنها پرونده مراقبتی تشکیل شده است.
استاندار خراسان شمالی دیگر نگرانی موجود را مسافران عبوری از استان دانست و افزود: در این راستا نیز در 7 مبدا ورودی پایش پزشکی انجام شده و تمام شرایط برای پیشگیری از انتقال این بیماری صورت گرفته است.
شجاعی با اشاره به ممنوعیت توقف اتوبوس های عبوری از ۲۰ روز قبل در استان، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲۵ هزار بسته کامل شامل ۵ قلم کالای بهداشتی در سطح روستاها و محلات حاشیه  ای شهرها در حال توزیع است.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی یادآور شد: این در حالی است که شبکه توزیع گسترده تر شده و فقط به داروخانه ها منحصر نشده و بسیاری از بخش ها به صورت شبانه روزی در حال انجام کار هستند.

بیش از 6 هزار میلیارد تومان طرح آماده افتتاح در استان 

وی گفت: تا قبل از شیوع این ویروس قرار بود بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه در اسفندماه داشته باشیم که معادل ۱۲ برابر کل اعتبارات دولتی سالانه استان بود که در شرایط اقتصادی فعلی برای استان مهیا شد که بعد از فروکش کردن تب بیماری و مناسب شدن فضا، افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
شجاعی همچنین از تلاش خبرنگاران و فعالان فضای مجازی که به صورت حرفه‌ای، دلسوزانه و بدون حاشیه در همه صحنه‌ها مسوولان را یاری و همراهی کردند، قدردانی کرد و گفت: این قشر از ارکان توسعه استان هستند که با دلسوزی به توسعه استان کمک می کنند.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تا کنون - چهارشنبه - 100 نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و 9 نفر نیز درگذشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.