حسن نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان بیمه بیکاری بدون حضور در ادارات، تنها با ثبت نام در سامانه می توانند برای استفاده از مزایای این طرح اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا بر فعالیت بخش زیادی از بنگاه های اقتصادی تاثیر گذاشته و شماری از کارگران را بیکار کرده است که بر این اساس کارگرانی که مشمول قانون کار هستند، از طریق دریافت بیمه بیکاری حمایت می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: کارگران، باید برای ثبت نام، به سامانه به نشانی Bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وی گفت: درخواست متقاضیان بررسی می شود و در صورتی که فرد، شرایط لازم را داشته باشد، بدون نیاز به روال معمول و طرح مساله در کمیته های مربوطه، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شود.

نوری خاطرنشان کرد: این افراد، بابت اسفندماه پارسال و فروردین و اردیبهشت امسال، از مزایای بیمه بیکاری بهره مند می شوند و در صورت تداوم شرایط کرونا، برای نحوه بهره مندی از بیمه بیکاری، تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه اصناف، بیشترین تعطیلی و بیکاری ها را داشته است،  گفت: برخی از متقاضیان بیمه بیکاری، کارفرمایان و صاحبان اصناف هستند که بر اساس قانون، از مزایای بیمه بیکاری بهره مند نمی شوند.

خراسان شمالی بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که در قالب هفت اتاق اصناف و ۱۳۶ اتحادیه فعالیت می کنند.

با توجه به شاخص میانگین ایجاد اشتغال هر واحد صنفی برای ۲.۵ نفر، می توان گفت اصناف خراسان شمالی برای ۶۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.