سردار علیرضا مظاهری روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به انتشار ویروس کرونا و سوء استفاده برخی از سودجویان از وضعیت کنونی، بلافاصله اقدامات پلیسی برای برخورد با محتکران و قاچاقچیان لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه پلیس همواره با نهایت جدیت برخورد با محتکران لوازم بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار داده، افزود: با افرادی که بخواهند به هر علتی لوازم بهداشتی را احتکار کنند با قدرت برخورد خواهد کرد.
این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه در طول این مدت با گشت زنی های هدفمند کارآگاهان پلیس آگاهی استان در سطح حوزه استحفاظی و رصد مداوم موفق شدند، ۶۲۲ بطری ژل ضدعفونی کننده را نیز کشف و ضبط کنند، تصریح کرد: کشف ۱۲۰ هزار و ۵۶ عدد دستکش نیز از دیگر کشفیات پلیس آگاهی استان در این مدت بوده است.

سردار مظاهری با بیان اینکه این تعداد لوازم بهداشتی کشف شده با هماهنگی مراجع قضایی و معاونت غذا و دارو برای استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات فنی و پلیسی انجام شده توسط کارآگاهان، در این رابطه گشت های مشترکی نیز با اداره صنعت، معدن و تجارت،  غذا و دارو و تعزیرات نیز به صورت مستمر انجام می شود.

وی اظهار داشت: بازدید از انبار شرکت ها و فروشندگان لوازم بهداشتی و رصد و کنترل باربری ها و محل های نگهداری کالا به صورت روزانه و همچنین کنترل و رصد محموله های جاده ای در خصوص کشف لوازم بهداشتی غیر مجاز از دیگر اقدامات پلیس خراسان شمالی بوده است.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه اخیرا افرادی در سایت ها و نرم افزار های اجتماعی اقدام به فروش لوازم بهداشتی فاقد مجوز و تاییده های لازم بهداشتی می کردند، خاطر نشان کرد: در این خصوص تعداد ۱۴۴ بطری ژل ضد عفونی کننده فاقد هر گونه علایم  استاندارد و بهداشتی نیز کشف شده که نیازمند آن است شهروندان در هنگام خرید لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده به علائم بهداشتی و استاندارد کالاها توجه نموده و از مراکز معتبر خرید نمایند تا مورد سوء استفاده سود جویان در این خصوص قرار نگیرند.

نگرانی از شیوع ویروس کرونا در چند روز اخیر موجب نایاب شدن اقلام بهداشتی نظیر ماسک، ژل و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها و فروشگاههای خراسان شمالی شده و جوی از وحشت و هراس را در میان مردم و خانواده ها ایجاد کرده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا امروز(سه شنبه) ۱۰۰نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۷ تن نیز بر اثر آن جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.