سعید پورآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این میزان ۲۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه و ۲ هزار و ۴۰۰ عدد ماسک فیلتردار است.

وی گفت: ماسک های سه لایه برای اداره ها، بانک ها، کارخانه و کارگاه ها در نظر گرفته شده است و ماسک های فیلتردار نیز به بیمارستان ها و مراکز درمانی تحویل می شود.

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶۰ هزار لیتر الکل ۹۶درصد اتانول، هزار عدد ست ایزوله سرهمی (گان)، هزار و ۲۰۰ لیتر ضدعفونی کننده دست نانو، هزار و ۶۰۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده دست و ۱۰۰ هزار عدد دستکش لاتکس و وینیل نیز از دیگر اقلام بهداشتی در نظر گرفته شده برای توزیع  است.

پورآبادی افزود: این میزان اقلام بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی استان، بانک ها، نیروی های مسلح، درمانگاه و داروخانه ها توزیع می شود.

وی اظهار داشت: همچنین اتاق بازرگانی استان تاکنون اقدام به توزیع رایگان ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی سطوح بین کارخانجات نانوایی ها، برخی اداره ها و اماکن عمومی، تامین رایگان ۲هزار لیتر محلول ضدعفونی برای گند زادیی و ضدعفونی سطح شهر بجنورد با همکاری نظام صنفی کشاورزان و شهرداری بجنورد کرده است.

وی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را توزیع رایگان دو هزار لیتر محلول ضدعفونی سطوح در بین کارگاه های تولیدی، کسبه و مناطق حاشین نشین بجنورد، اهدای ۴۰ عدد البسه گان و دستکش به پرستاران بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد عنوان کرد.

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمار مبتلایان بیماری کرونا در این استان تا روز شنبه - دیروز - به ۴۶ نفر رسیده است که مرگ ۵ نفر نیز بر اثر این بیماری در استان قطعی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.