ناصر قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای تولیدی با توجه به شرایط حساس کشور برای مبارزه با ویروس کرونا با همکاری و نظارت فرمانداری، سپاه و نظارت مستقیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقدام به تولید ماسک های یکبار مصرف و ماسک های قابل شست وشو  می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مواد اولیه این واحدهای تولیدی از سایر استان ها با همکاری سپاه شهرستان تهیه شده و در اختیار این واحدها قرار گرفت تا مشکلی در زمینه تامین مواد اولیه نداشته باشند.

وی افزود: این ۶ واحد تولیدی ماسک هم اکنون در مناطق راز، غلامان، توتلی و راستقان فعال هستند.

قدیمی با اشاره به اینکه با تولید این میزان ماسک، راحت می‌توان در کوتاه مدت مشکل کمبود ماسک این شهرستان را برطرف کرد، تصریح کرد: ماسک‌های تولید شده با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت، در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها و صنف های مرتبط شهرستان توزیع می‌شود.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مبتلایان بیماری کرونا در خراسان شمالی تا روز جمعه به ۴۵ نفر رسیده است و تاکنون مرگ ۵ نفر بر اثر این بیماری در استان قطعی شده است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.