علی اصغر رضازاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در استان، سه واحد تولیدی، محصولات ضدعفونی کننده تولید می کنند و البته چند واحد دیگر در این زمینه، اعلام آمادگی کرده و قرار است خط تولید را تغییر دهند.

وی افزود: این واحدها، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند اما در ادامه فعالیت با مشکل تامین الکل روبه رو هستند.

وی اظهار داشت: درخواست تامین ۱۲۰ هزار لیتر  الکل، برای استان داده شده است اما اکنون روند تحویل الکل، تغییر کرده است، این محصول به صورت مستقیم به واحدهای تولیدکننده داده نمی شود و باید از چند واحد تولیدی که معرفی شده است، دریافت شود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ هزار لیتر الکل به استان رسیده است.

رضازاده تصریح کرد: در شهرستان های فاروج، شیروان و اسفراین برخی واحدهای تولیدی، اعلام آمادگی کرده اند خط تولید را به تولید محلول ضدعفونی کننده، تغییر دهند اما این امر به شرط تامین الکل به عنوان ماده اولیه مورد نیاز محقق می شود.

وی اظهار داشت: در این استان، ۲ واحد تولید دستمال کاغذی دایر است که یک واحد ظرفیت تولید ۲۹۲ تن دستمال کاغذی سرویش بهداشتی  و ۳۱۲ تن دستمال کاغذی جعبه ای را دارد و واحدی دیگر هم با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن دستمال کاغذ سرویس بهداشتی، ۲۴۰ تن دستمال کاغذی جیبی، ۴۹۰ تن دستمال کاغذی جعبه ای و ۴۲۰ تن حوله کاغذی فعالیت دارد.

وی درباره تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده در استان نیز خاطرنشان کرد: در شیروان ۲ واحد و در اسفراین یک واحد تولیدی نسبت به تولید این مواد فعالیت دارند.

رضازاده افزود: یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیروان با توان تولید ۱۸۰ تن مایع دستشویی و ۱۸۰ تن مایع ظرفشویی در سال فعالیت دارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: واحد تولیدی مستقر در ناحیه صنعتی امیر آباد شیروان هم با ظرفیت تولید ۲ هزار تن مایع ظرفشویی، دستشویی و پاک کننده ها و نیز واحد مستقر در شهرک صنعتی اسفراین با ظرفیت هزار و ۵۰۰ تن مایع ظرفشویی، دستشویی و پاک کننده فعال است.

بر اساس این گزارش، کمبود مواد شوینده و ضدعفونی کننده در خراسان شمالی سبب نگرانی مردم شده است.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۴۶ نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده که پنج نفر از این تعداد فوت کرده اند.

مسوولان بهداشتی، با توجه به روند رو به فزونی شیوع کرونا، ماندن در خانه را بهترین راه مصونیت و نیز شکستن زنجیره انتقال بیماری عنوان می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.