رضا فیروزه شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اخیرا، ۱۵ هزار لیتر الکل، برای تولید اتانول، ماده ضدعفونی کننده دست، به یک واحد تولیدی در شهرستان شیروان تحویل شده است.

وی افزود: تلاش داریم تا میزان بیشتری از این محلول، از استان های دیگر، تامین شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: تولید مواد ضدعفونی کننده دست، در شیروان آغاز شده و محصول آن به زودی در بازار عرضه می شود.

وی درباره تولید ماسک در استان نیز گفت: در مرکز استان چند واحد تولید پوشاک بجنورد نسبت به تولید ماسک اقدام کرده اند که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان، تولید و عرضه می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این ماسک ها، قابل شست و شو است و در مرحله نخست، روزانه سه هزار ماسک تولید می شود.

فیروزه با بیان اینکه قرار است ظرفیت تولید این محصول، افزایش یابد،  خاطرنشان کرد: این واحدهای پوشاک، لباس های ایزوله مورد نیاز بیمارستان ها را هم تولید و عرضه می کنند.

فیروزه گفت: واحد الکل آساک در شهرستان فاروج، که از سال ها پیش از مدار تولید خارج شده بود، با حمایت های انجام شده به تولید مواد ضدعفونی کننده اقدام خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مجوز تولید ۶۲ میلیون ماسک هم به یک تولیدکننده داده شده است که تلاش داریم با حمایت های انجام شده، دستگاه های مورد نیاز، تامین و در آن مستقر شود تا نسبت به تولید این محصول اقدام شود.

به گزارش ایرنا، استفاده از مواد شوینده برای پیشگیری افزایش یافته است و البته مردم از پیدا نشدن الکل های طبی در بازار، گلایه مند هستند.  

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در روز جمعه، تاکنون ابتلای ۱۶ نفر در این استان به ویروس کرونا قطعی شده که مرگ یک نفر را نیز درپی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.