سرهنگ اسماعیل فرجی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمارستان امام حسن (ع)، امام علی (ع)، ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی و بیمارستان بنت الهدی و تمامی مراکز ۱۱۵ تا زمان رفع مشکل ویروس کرونا   ضدعفونی و گندزدایی می شود.

وی افزود: گردان های دیگر سپاه نیز اماکن عمومی شهری و حتی روستایی و عشایری استان را ضدعفونی می‌ کنند.

وی با بیان اینکه اماکنی که بیشتر در معرض خطر ویروس هستند به صورت روزانه ضد عفونی خواهند شد، افزود: این اقدام با همکاری دانشگاه علوم پرشکی استان انجام می شود.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: سپاه این استان با راه‌اندازی ۴۴ کارگاه، روزانه افزون بر ۳۵ هزار عدد ماسک تولید می‌کند.

وی افزود: این کارگاه ها در تمامی شهرستان های استان ایجاد شده اند و برخی از آنان نیز خانگی هستند.

وی اظهار داشت: تمامی ماسک های تولیدی در این کارگاه ها با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و زیر نظارت و کنترل های مربوطه انجام می شود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۵۱ هزار و ۲۰۰ ماسک تولید و به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل و همچنین ۶۰۰ دست شیلد پزشکی نیز توسط بسیج دانشجویی تولید شده است.

وی بر آگاهی رسانی جامعه و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: هم اکنون باید تلاش کنیم تا با اطلاع رسانی شهروندان از شیوع بیشتر ویروس کرونا به جامعه جلوگیری کنیم.

فرجی اظهار داشت: در این راستا افزون بر ۱۰۰ انیمشین، کلیپ و عکس نوشت نیز تهیه و منتشر شده است.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمار مبتلایان بیماری کرونا در این استان تا روز چهارشنبه - دیروز  - به ۴۵ نفر رسیده بود که مرگ ۳ نفر نیز بر اثر این بیماری در استان قطعی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.