به گزارش خبرنگار مهر حسن پارسی‌پور صبح پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات و بودجه استان، اظهار کرد: در اعتبارات تملک دارایی و عمرانی استان در سرجمع اعتبارات استانی و قانون متوازن، از ۵۵۷ میلیارد تومان، ۱۷۵ میلیارد تومان آن تخصیص پیداکرده که با اعتبارات پروژه‌های ملی استانی بالغ‌بر ۱۹۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان تخصیص‌یافته که ۳۳ درصد کل اعتبارات مصوب است.

وی با اشاره به جزئیات نحوه پرداخت این اعتبارات گفت: ۳۲ میلیارد تومان به‌صورت نقدی، ۵۵ میلیارد تومان اسناد خزانه سه ساله، ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه ۲ ساله و همچنین ۱۵ میلیارد تومان نیز اسناد خزانه یک ساله بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اشاره به تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام در استان افزود: در ابتدای سال وجود هزار و ۵۵۰ پروژه نیمه‌تمام در استان اعلام‌شده بود که با تغییر دستورالعمل بودجه، عناوین برخی از پروژه تغییر کرد و تفکیک‌هایی ایجاد شد که درنهایت اکنون هزار و ۷۰۴ پروژه نیمه‌تمام در استان تعریف شده است.

وی در ادامه به موضوع اوراق تسویه و استفاده از این اوراق در استان اشاره کرد و گفت: ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات توسط ۱۵ دستگاه اجرایی استان برای تسویه بدهی پیمانکاران آنها با سایر نهادهای و دستگاه‌های دولتی استفاده شده است.

پارسی‌پور همچنین اعتبارات پژوهشی استان را خاطرنشان کرد و گفت: بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ۱۰ محور برای پژوهش‌های استان تعریف‌شده که بر اساس فراخوان اعلامی، ۲۶ پروپوزال دریافت شد و اکنون در مرحله داوری قرار دارند.

وی به وضعیت درآمدی استان در ادامه اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال ۹۸ رقمی بالغ‌بر ۴۳۷ میلیارد تومان درآمد برای استان تعریف‌شده بود که طی ۱۱ ماه نخست امسال ۳۳۸ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان درآمد وصولی ثبت‌شده که نشان از تحقق ۷۷ درصدی این عملکرد در استان است که پایین‌تر از متوسط درآمدی کشور و استان‌ها نیستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی همچنین از تخصیص کامل ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای استان خبر داد و افزود:  ۳ درصد ابلاغ نشده نیز مانده بود که ۷ میلیارد تومان افزوده شد و در ۲۴ دستگاه‌های استان اعطا شد و به همراه بودجه مربوط به بازنشستگان این رقم به ۲۴۰ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.