به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی روز یکشنبه در نشست خبری، با بیان این مطلب گفت: ۵۰۰ پروژه از یکهزار و ۵۷۰ پروژه ناتمام استان، بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و البته اتمام پروژه ها با رشد بالاتر، در اولویت است تا زمان بهره برداری از آن کاهش یابد.

حسن پارسی پور اظهار داشت: یکی از آسیب ها، بالا بودن شمار پروژه های ناتمام در سطح ملی و در این استان است البته تلاش می شود تا پروژه های جدید، جز در ضرورت، اجرایی نشود و به تکمیل پروژه های ناتمام، سرعت داده شود.

وی افزود: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان که در تیرماه امسال انجام شد، ۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای برای استان مصوب شده است.

وی افزود: این اعتبار برای اجرای ۴۴ طرح ابلاغ شده است که در سال های ۹۸ و ۹۹ تخصیص می یابد.

پارسی پور خاطرنشان کرد: از این میزان، سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی و پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال از منابع وزارت خانه ها برای اجرای طرح ها تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان تامین اعتبار برای اجرای پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان به میزان ۲ هزار میلیارد ریال و برای پروژه ریلی جوین-اسفراین به میزان ۲ هزار میلیارد ریال مصوب شده است.

وی گفت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان که در سال ۹۴ انجام شد، تامین ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راهسازی در محورهای روستایی مصوب شد اما ریالی از آن تامین نشد اما اجرای این مصوبه به قوت خود باقی است و پیگیر هستیم این اعتبار به استان برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به خالی بودن پست های سازمان استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۴۲ درصد از پست های سازمانی در ۲۴ اداره که مشمول نظام بودجه ای استان هستند، بلاتصدی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تدوین سند توسعه استان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام پروژه ها و اقدامات بر اساس این سند اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای جشنواره ملی تولیدات صدا و سیمای مراکز استان ها در بجنورد گفت: ریالی از اعتبارات استان برای این جشنواره هزینه نمی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: این رویداد ملی و مهم است و تا کنون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای آن تامین شده است اما ریالی از اعتبارات استان برای این جشنواره هزینه نمی شود البته تلاش داریم تا برای برگزاری بهتر، ظرفیت های استان در اختیار قرار گیرد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.