به گزارش ایرنا سعید رحمتی سه شنبه شب در کارگاه تحلیل دست اندرکاران پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان اسفراین اظهار داشت: این میزان اعتبار امسال برای سه پروژه شاخص آبخیزداری شامل پخش سیلاب جهان، پخش سیلاب بابا قدرت و طرح حوزه برستو هزینه می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 14زیر حوزه به مساحت 112 هکتار که 22درصد سطح شهرستان را در برمی گرد مورد مطالعه قرار گرفته است، گفت: عملیات اجرایی در پنج حوزه آبخیزداری تمام شده و پنج حوزه در حال انجام است .
رحمتی افزود: چهار حوزه دیگر در این شهرستان آماده اجرا داریم که در صورت تخصیص اعتبار عملیات احرای آن آغازمی شود .
وی با بیان اینکه حوزه سد بیدواز اسفراین به علت تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان مهم ترین حوزه آبخیزداری در این شهرستان است، گفت: عملیات آبخیزداری در این حوزه از سال 80 آغاز شده و تاکنون 83درصد آن انجام شده است.

*اعتبارات آبخیزداری اسفراین افزایش یابد
فرماندار شهرستان اسفراین نیز در این کارگاه گفت: طرح های آبخیزداری این شهرستان امسال علاوه بر اعتبارات صندوق توسعه ملی میزان 12میلیارد 800میلیون ریال از محل اعتبارات تملک داریی اعتبار دارد که تاکنون 74 درصد آن تخصیص یافته است.
طاهر رستمی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود بارش و افت آبهای زیرزمینی در این شهرستان درخواست افزایش اعتبارات حوزه آبخیزداری اسفراین را از استان داریم.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح ترسیب کربن در شهرستان اسفراین به عنوان طرح بین اللملی در حوزه منابع طبیعی گفت: این طرح علاوه بر اینکه به عنوان یک طرح موفق کشوری در حوزه بیابان زدایی مطرح است و استانها برای استفاده از تجربیات این طرح از شهرستان بازدید کرده اند یک طرح موفق در حوزه اجتماعی و اقتصادی روستاها نیز بوده است.
به گزارش ایرنا حدود 420 هزار هکتار از کل مساحت شهرستان اسفراین عرصه منابع طبیعی شامل جنگل ، مرتع و اراضی بیابانی است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.