حسن پارسی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبارات توزیعی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، برای هزار و ۳۸۲ طرح استانی منظور شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان اسفراین ۱۷۳ طرح ناتمام، بجنورد ۳۰۵ طرح، جاجرم ۱۳۵، راز و جرگلان ۱۳۹، شیروان ۱۷۲، فاروج ۱۶۰، گرمه ۱۰۶ و مانه و سملقان ۱۹۲ طرح و در مجموع استان هزار و ۳۸۲ طرح ناتمام وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای امسال هزار و ۵۷۰ طرح ناتمام در خراسان‌شمالی وجود داشت که اعتبار مورد نیاز برای اتمام و تکمیل آن با قیمت‌های کنونی، ۳۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: رویکرد ما کاهش تعداد طرح‌های ناتمام و سرعت دادن به تکمیل آنها است.

وی افزود: پارسال ۱۵۲ طرح جدید عملیاتی شد و امسال نیز ۶۷ طرح جدید اجرایی شده که البته بخشی از آن به منظور جذب سهمیه قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی روستایی است.

پارسی پور افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان هم پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای طرح‌های عمرانی خراسان شمالی مصوب شد که قرار است در ۲ سال هزینه شود.

وی خاطر نشان کرد: در سفر دولت به استان ۲ هزار میلیارد ریال برای طرح راه بجنورد - جنگل گلستان مصوب شد و به همین میزان به طرح ریلی جوین- اسفراین اختصاص یافت که از این میزان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع تملک دارایی و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی است.

وی با تاکید بر اینکه سند توسعه استان، محور انجام تمام فعالیتها و کارها خواهد بود، خاطرنشان کرد: از امسال توزیع اعتبارات فعالیت‌های اجرایی منطبق بر سند توسعه استان انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: مصوبات کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها که منطبق بر سند توسعه استانی نباشد، باید اصلاح شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.