دکتر حسن براتی زاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عده ای سودجو، از تقاضای زیاد مردم به مواد ضدعفونی کننده، سوءاستفاده کرده و اقلام بهداشتی تقلبی،  همچون محلول های تقلبی ضدعفونی کننده دست را در بازار عرضه می کنند.  

وی افزود: چند مورد، مواد تقلبی در استان شناسایی شده اما مردم، در یافتن عوامل توزیع آن، همکاری مناسبی ندارند و حال آنکه بدون شکایت مردم، رسیدگی به این موارد چندان میسر نیست.

وی تصریح کرد: مردم باید مراقب عرضه مواد تقلبی بوده و برای ضدعفونی کردن دست به هیچ عنوان از متانول (الکل صنعتی) استفاده نکنند زیرا اثرات متانول بر سلامت انسان، ممکن است جبران ناپذیر باشد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: عده ای سودجو، با تغییر رنگ متانول، آن را به عنوان ماده ضدعفونی کننده دست، به مردم می فروشند.

براتی زاده تصریح کرد: در این شرایط که مردم به واسطه نگرانی از ابتلا به کرونا به مصرف مواد شوینده و ضدعفونی کننده روی آورده اند، سودجویان هم دست به کار شده و اقلام تقلبی را روانه بازار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای پاسخ به نیاز مردم، دیروز ۱۰ هزار و ۵۰۰ عدد، محلول ضدعفونی کننده ۳۸۰ سی سی در بازار استان توزیع شد.

دکتر براتی زاده با اشاره به تولید ماسک در استان گفت: ماسک هم در استان تولید شده و در حال توزیع است، تولید این محصول زیر نظر این دانشگاه انجام می شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: اگر همه مجوزهای صادر شده در این بخش به مرحله تولید برسد، روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار ماسک تولید و در بازار عرضه می شود.  

به گزارش ایرنا، استفاده از مواد شوینده برای پیشگیری از شیوع کرونا در خراسان شمالی افزایش یافته است و البته مردم از پیدا نشدن الکل های طبی در بازار، گلایه مند هستند.  

کرونا، تا کنون در خراسان شمالی ۳۴ نفر را مبتلا کرده و مرگ یک نفر نیز بر اثر این بیماری تایید شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.