رضا عطایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به یقین در صورت تداوم افزایش مصرف، تامین آب با مشکل روبه رو می شود و البته نقاط مرتفع شهرها و نیز طبقات بالا در ساختمان های بلندمرتبه، با کمبود فشار آب روبه رو خواهند شد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: مصرف آب در شهرهای استان، در هفته دوم اسفندماه امسال به نسبت مدت مشابه پارسال، ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان افزایش مصرف آب در روستاها هم به همین میزان افزایش یافته است افزود: در روزهای اخیر، گرمای هوا سبب شده تا شاهد خانه تکانی باشیم و البته کرونا در افزایش میزان مصرف آب تاثیر گذار بوده است.

عطایی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف آب، در نهم و شانزدهم اسفند ماه گزارش شده است اظهار داشت: میزان مصرف آب در شهرهای استان، از ۷۱۵ هزار مترمکعب در هفته دوم اسفند پارسال به ۸۴۱  هزار مترمکعب در مدت مشابه امسال رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اولویت در مصرف آب، پیشگیری از بیماری کرونا و رعایت بهداشت فردی است، از مردم انتظار می رود خانه تکانی ها را به تاخیر بیاندازند از مصارف غیرضرور  همچون شستن فرش و خودرو اجتناب کنند.

عطایی گفت: تاکنون مشکل خاصی در تامین آب مورد نیاز شهروندان ایجاد نشده است و تمام امکانات، چاه ها، مخازان و تجهیزات به کار گرفته می شود تا در هیچ نقطه ای مشکل ایجاد نشود.

به گفته معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، بیشترین میزان مصرف آب در شهرهای اسفراین، آشخانه، شیروان و بجنورد به ثبت رسیده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.