شهردار اسفراین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام به دنبال مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در این شهرستان، به مدت ۱۰ تا ۱۵ شب با همکاری مشترک بسیج و شهرداری انجام می شود.

محسن لعل قادری با بیان اینکه پیش از این نیز در یک مرحله خیابان های شهر به صورت محدود ضدعفونی شده بود، افزود: عملیات کنونی در سطحی گسترده تر و با ماشین آلات شهرداری، آتش نشانی و تراکتورهای بخش خصوصی به صورت پیوسته عملی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری شهروندان اسفراینی در این خصوص گفت: در این طرح ضد عفونی پایانه های مسافربری، جایگاه های عرضه سوخت و بوستان های شهری نیز در دستور کار قرار دارد.

لعل قادری افزود: با مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا، فعالیت دستفروشان مواد غذایی در سطح شهر اسفراین نیز ممنوع شده است که در صورت سرپیچی و عدم تمکین آنها،  اقدام به جمع آوری و توقیف بساط آنان خواهد شد.

شهر ۶۰ هزار نفری اسفراین مرکز شهرستانی ۱۲۰ هزار نفری است که در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

استان خراسان شمالی که تا اواسط این هفته از ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از روز دوشنبه با اعلام رسمی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا در یکی از بیماران بستری در مراکز درمانی بجنورد،  وارد مرحله تازه ای شد.  

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع ۸۰ فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده و یا انتقال یافته اند، ۳۶ نفر بستری شده اند که با ترخیص ۲۳ نفر آنان، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.