ولی الله حیاتی، سه شنبه در کارگروه اجتماعی و سلامت استان با اشاره به اطلاع رسانی که در مورد بیماری کرونا انجام شده است، اظهار داشت: هجمه و جو روانی ایجاد شده پیرامون این بیماری از خود آن به مراتب مهیب تر است و در چنین شرایطی می طلبد که به اندازه کافی قوی بوده و مغلوب آن نشویم.
وی افزود: فعلا برگزاری اجتماعات را در استان لغو کرده ایم اما در مورد ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، هیات دولت تصمیم می گیرد و به صورت ملی اعلام و اعمال خواهد شد.
حیاتی خاطرنشان کرد: باید صداوسیما و رسانه ها اطلاع رسانی لازم را در خصوص ضد عفونی مدارس سطح استان انجام دهند تا همه مردم از آن اطلاع یافته و نگرانی شان نسبت به سلامت فرزندانشان برطرف شود.

وی گفت: این کارگروه در همه شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل شده تا بحث پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با جدیت انجام شود تا سطح اطمینان بخشی مردم افزایش یابد.
حیاتی گفت: مرجع اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی استان است اما خود پرستاران و مجموعه بیمارستانها نیز در این خصوص باید آموزش های لازم را ببینید تا نگرانی بی دلیلی را را به مردم انتقال ندهند.
وی تاکید کرد: وضعیت استان از نظر آلودگی به کرونا در شرایط عادی است و اطلاع رسانی ها در مورد این بیماری به صورت شفاف انجام خواهد گرفت.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا ویروس در این استان گزارش نشده است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.