دکتر سیداحمد هاشمی، سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرما و بارش برف این روزها می تواند ننتایج مثبت و خوبی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در استان داشته باشد زیرا که باعث شده مردم بیشتر در خانه مانده و کمتر بیرون بروند.
وی بزرگترین مشکلی را که باعث افزایش شیوع ویروس کرونا می شود خارج شدن افراد از خانه ها و حضور در خیابان ها و مکان های پرتردد و شلوغ دانست و گفت: مردم ما باید توجه داشته باشند که تا حد ممکن، برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، از خانه خارج نشوند.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: این در حالی است که درا ین شرایط خاص، مردم باید تنها در صورت نیاز به خرید مایحتاج ضروری و یا داشتن کار واجب از منزل خارج شوند تا احتمال ابتلا به ویروس کرونا در آنها به حداقل برسد.

مردم مطالبه‌گر حقوق بهداشتی خود باشند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مردم باید خود، رعایت بهداشت را از بخش‌های مختلف مطالبه‌ کنند، اظهار داشت: در صورتی که در فضایی از قبیل نانوایی ها و فروشگاهها بهداشت رعایت نمی شود، خود مردم باید تذکرات لازم را به متصدی آن مجموعه به دفعات بدهند و هر نفر از آحاد جامعه به مانند یک ناظر بهداشت عمل کنند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان، به دلیل تنگناهای نیرویی، مالی و تجهیزاتی، به تنهایی نمی‌تواند نظارت کافی را بر تمام بخش‌ها داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما نیروی کافی برای نظارت کامل و مرتب و مکرر نداریم، بنابراین باید خود مردم یاد بگیرند که در صورت مشاهده رفتارهای غیربهداشتی و خطرآفرین، تذکرات لازم را به مسببان و مرتکبان ارائه دهند.
وی یادآور شد: گویا هنوز متاسفانه برخی از مردم متوجه نشده اند که شدت شیوع این بیماری تا چه میزان بالا و خطرناک است، بنابر این رعایت بهداشت را جدی نمی‌گیرند، اما اگر همه ما به دفعات به افرادی که رعایت مسائل بهداشتی را می کنند، تذکر بدهیم بالاخره آنها مجاب خواهند شد تا تغییر رفتار داده و رعایت بهداشت را برای رضایت مردم و مشتریان در کار خود لحاظ کنند.

لزوم پرهیز از رهاسازی اقلام بهداشتی استفاده شده در معابر

دکتر هاشمی به معضل عمومی انداختن اقلام استفاده شده بهداشتی از جمله ماسک و دستکش های آلوده در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این ماسک ها می تواند آلودگی را در حد بسیار زیادی منتقل کند و شهرداری نیز توان جمع آوری آنها را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه توفیق در این مسیر در گرو کمک و همکاری همه مردم است، از شهروندان خراسان شمالی خواست از مسافرت های غیرضرور پرهیز کنند تا دچار مشکل و بیماری نشوند.

استان خراسان شمالی که تاکنون از ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از دیروز با اعلام رسمی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از بیماران بستری در مراکز درمانی بجنورد، وارد مرحله ای تازه در مقابله با این بیماری شد.  

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع ۸۰ فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده و یا انتقال یافته اند، ۳۶ نفر بستری شده اند که با ترخیص ۲۳ نفر آنان، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.