رضا عسگری روز سه شنبه در نشست مدیران اجرایی شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: جامعه پزشکی در این مقطع تاریخی در خط مقدم بهداشت و سلامت همچون رزمندگان، ایثارگرانه از هستی خود برای صیانت از سلامت جان آحاد جامعه مایه گذشته اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بعد روانی و تبعات اجتماعی شیوع ویروس کرونا، باید مراقبت کنیم مردم مضطرب نشوند ولی در عین حال هشدارها نیز را جدی بگیرند.

فرماندار زنجان اظهار داشت: به دلیل همجواری با استانهایی که پیشتر ویروس کرونا در آن ها شیوع یافته، آژیر وضعیت قرمز در زنجان هم به صدا در آمده و لازم است بیش از پیش به نکات ایمنی و آموزش های پزشکی توجه و در مواجهه با این موضوع آرامش خود را حفظ کنیم.

عسگری خاطرنشان کرد: همه ما مسئول هستیم، هم مردم و هم مدیران، تنها حاکمیت مسئول نیست چرا که  نهادهای دولتی وظایف و تکالیفی دارند که با وجود محدودیت ها، همت خود را برای انجام وظایف خود به کار بسته اند واین تلاش ها تنها باهمراهی مردم است که اثر بخش می شود.

فرماندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این شرایط قطعا از کسانی که تامین کننده امکانات بهداشتی هستند پذیرفتنی نیست که با عدم عرضه محصول، در بازار التهاب ایجاد کنند و این مصداق بارز خیانت است و با محتکران به شدت برخورد خواهد شد.

وی نقطه مقابل محتکران را تولیدکندگانی خواند که داوطلبانه تجهیزات بهداشتی را با کمترین قیمت و یا به رایگان در اختیار مردم قرارداده اند و برای امیدواری مردم برای عبور از این بزنگاه باید این اقدامات به خوبی در  سطح وسیعی منعکس شود.

عسگری همچنین از دستگاه های متولی صدور مجوز تولید مواد بهداشتی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و گفت:تعدادی از واحدهای صنعتی زنجان خط تولید خود را تغییر داده اند و به تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی مشعپغول شده اند  که باهمت وهمراهی دستگاه های متولی، مجوزهای لازم صادر و  به زودی این ظرفیت به چرخه تولید اضافه خواهد شد.

عسگری گفت:ماسک رایگان تنها در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت و پس از تامین ماسک مورد نیاز استان در صورت مازاد به سایر استان ها ارائه خواهد شد.

وی به تاثیر انعکاس اخبار کذب و سیاه نمایی در فضای مجازی در این شرایط اشاره کرد و افزود: از شهروندان می خواهیم در بازنشر اخبار خوب و امیدوارکننده پیشقدم باشند و روحیه همدلی را در جامعه تقویت کنند.

فرماندار زنجان توجه به تبعات اقتصادی ناشی از تعطیلی واحدهای صنفی را ضروری خواند و گفت: برای تسهیل در رفع مشکلات اصناف و کارفرمایان، رایزنی هایی شکل گرفته تا با اقداماتی همچون استمهال وام های بانکی، بخشودگی جرایم و سایر ظرفیت های قانونی برای سرپا ماندن چرخ اقتصاد، مورد استفاده قرارگیرد.

وی هم افزایی بین تمامی ارگان ها و سازمان ها برای عبور از بحران موجود را ضروری دانست و بیان کرد: باید سایر دستگاه ها به تاسی از سپاه و نیروهای مسلح پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آماری که توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تاکنون هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز روز گذشته از اولین مورد مثبت آزمایشگاهی کرونا در این استان خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.