در خراسان شمالی، ۵۷ نفر در سه حوزه انتخابیه برای تصاحب چهار کرسی بهارستان، در عرصه رقابت باقی مانده اند که پنج نفر از این تعداد، زن هستند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۱۹ زن در این استان برای نشستن بر کرسی ها سبز بهارستان، ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، هفت نفر شامل سه داوطلب در بجنورد، سه نفر در شیروان و یک داوطلب در اسفراین تبلیغات انجام دادند.

اکنون با انصراف دو نفر از نامزدان زن در شیروان، شمار بانوان مانده در عرصه رقابت به پنج نفر رسیده است

بیشترین سهم مشارکت زنان خراسان شمالی برای حضور در خانه ملت در حوزه انتخابیه شیروان است که یک نهم شمار نامزدها را به خود اختصاص داده است.

در شهرستان شیروان ۹ نامزد مجلس شورای اسلامی در حال رقابت برای نشستن بر یک کرسی بهارستان هستند که یکی از آنان زن است.

کمترین سهم زنان خراسان شمالی از شمار نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسفراین است.

بر اساس این گزارش، در شهرستان اسفراین هم ۱۷ نامزد بهارستانی، برای تصاحب یک کرسی باهم رقابت می کنند که یکی از آنان، زن است.

در شهرستان بجنورد هم، سه نفر از ۳۱ نامزد مانده در عرصه رقابت های مجلس شورای اسلامی را زنان تشکیل می دهند.

استان  خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفند ماه امسال برگزیده خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.