به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان، با بیان اینکه روابط عمومی یک حوزه تخصصی است، خاطرنشان کرد: در اکثر دستگاه ها توجهی به حوزه روابط عمومی نمی شود به گونه ای که معمولا  افراد عادی بهاین سمت گمارده می شوند در حالی که حوزه روابط عمومی، نیازمند افرادی متخصص، روزآمد و حداقل مسلط به یک زبان خارجی است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها در استان هنوز مسیر اصلی خود را در جهت آگاهی بخشی پیدا نکرده اند، افزود: در فضای کنونی که برخی رسانه های بیگانه کوچکترین کم کاری کارمندان دستگاه های اجرایی را انعکاس می دهند و موجب افزایش ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه می شوند؛ روابط عمومی ها باید خدمات دولت را بیشتر و دقیق تر در اختیار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه این حوزه تاکنون نتوانسته نقش مناسبی در جایگاه خویش ایفا کند، تصریح کرد: حوزه روابط عمومی نه تنها باید مردم را با خدمات دستگاه های اجرایی آشنا کند، بلکه باید بازتاب دهنده اخبار استان در سطح ملی و در گام های بعد معرف آن در سطح بین المللی باشد.

این مقام عالی دولت در استان گفت: برای رفع کاستی های این حوزه باید تمامی ظرفیت های استان با هم افزایی به کار گرفته شود به گونه ای که روابط عمومی ها نیاز سازمان ها را در زمینه ارتباط با جامعه و مردم تسهیل و روان کنند.

شجاعی با تاکید بر نقش روابط عمومی ها بر افکار عمومی، تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی و به خصوص در مقطع کنونی مشارکت انتخاباتی، خاطر نشان کرد:  از آنجا که برگزاری شکوهمند انتخابات آتی مجلس، برای حاکمیت و دولت در اولویت است روابط عمومی ها باید سربازان نظام برای ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در این عرصه باشند.

نشست های هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان بر حسب نیاز به میزبانی مجموعه های مختلف و زیر نظر اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی برگزار می شود.

استان خراسان شمالی با هشت شهرستان، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.