محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی، پیگیر جذب اعتبار از مرکز باشند گفت: این دستگاه ها در صورت پیگیری، می توانند اعتبارات بیشتری را جذب کنند.

وی گفت: مدیری که این استان بنشیند و پیگیر نباشد، نمی تواند کاری از پیش ببرد،  اگر مدیری فکر می کند نمی تواند کار از  پیش ببرید، استعفا دهد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرهای مخالف برای توسعه استان گفت: دلم برای افرادی که دچار فقر فکری هستند می سوز که لطف خدا شامل آنها شده که بیش از این نمی توانند بفهمند.  

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ستاد بحران بزودی تشکیل می شود گفت: فرمانداران و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران، باید آمادگی های لازم را داشته باشند،  فصل بارندگی است و نباید از مشکلات احتمالی غافل شویم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: این رویداد باید به خوبی برگزار شود، مدیران باید در این زمینه در مسیر درست حرکت کنند، اجازه دهیم مردم خود انتخاب کنند.

شجاعی تاکید کرد: انتخابات، حیثیت نظام و نمره قبولی نظام و حاکمیت است از این رو باید تلاش کنیم تا با شکوه و خوب، برگزار شود.  

وی به بودجه پژوهشی استان اشاره کرد و گفت: یک چهارم این اعتبارات به حمایت از پایان نامه های دانشجویی اختصاص می یابد.  

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها و روستاها گفت: در این باره مقصر مسوولانی هستند که دیدند و کاری نکردند، این هنر نیست که ناتوانی مان را بر دوش مردم اندازیم.

وی افزود: این ساخت و سازها یک شبه اتفاق نیفتاده است و البته این مردم، قاچاق چی نیستند، باید وضعیت نامناسب آنان تعیین تکلیف شود.  

استاندار خراسان شمالی با انتقاد از اینکه یک سکونتگاه غیررسمی در اسفراین، با قدمت ۴۰ ساله هنوز وضعیت مناسب ندارد گفت: این اوج خرابی است، باید وضعیت الحاق مناطق به شهر و یا روستا تعیین تکلیف شود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست، وجود برخی محدودیت های قانونی را از مشکلات تعیین تکلیف برای الحاق به محدوده شهری عنوان کرد.  

رضا رجب زاده اظهار داشت: اکنون ۳۰ درصد از جمعیت بجنورد، در حاشیه ها سکونت دارند که از میانگین کشوری بالاتر است.  

رضا فیروزه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم در این نشست از آمادگی شرکت آلومینا برای مسدود کردن تونل های حفر شده در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.