ولی الله حیاتی روز چهارشنبه در همایش رای اولی های خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است که ما باید با  انتخاب افرادی انقلابی و شجاع در عرصه سیاسی، دستاوردهای شهدای انقلاب و امام شهدا را پاس بداریم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب در تلاش هستند تا نگاه جوانان را نسبت به آرمان ها و هویت دینی نظام جمهوری اسلامی تضعیف کنند، تصریح کرد: در آستانه چهل و دومین سال انقلاب اسلامی، مردم با ۳۶ بار مشارکت سیاسی پر رنگ در عرصه انقلاب، آرمان های دینی و سیاسی نظام را حفظ کرده اند که در این بین آینده سازان کشور با آگاهی و داشتن مطالعه دقیق در عرصه سیاسی و اجتماعی می توانند ادامه دهنده مسیر انقلاب به سرمنزل مقصود باشند.

حیاتی با بیان اینکه باید دانش آموزان نسب به تاریخ معاصر کشور و نوع حکومت استبدادی پهلوی آگاهی پیدا کنند، افزود: در رژیم طاغوت پهلوی پدیده ای به نام انتخابات وجود نداشت و اگر هم بود صرفا فرمایشی و به تعبیری بیشتر انتصاب بود.

وی افزد: در رژیم پهلوی استقلال اندیشه و حق انتخاب جایگاهی نداشت به گونه ای که حتی در انتصاب کوچکترین مناصب سیاسی اجنبی ها دخالت داشتند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی کشور، باید هدیه گرانبهای حق انتخاب در تعیین سرنوشت که جز با نثار خون شهدا و رهنمودهای امام راحل به دست نیامده است با آگاهی بخشی به جوانان در مقابل توطئه های بی پایان دشمن حفظ و صیانت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این همایش با بیان اینکه این همایش به منظور آگاهی دانش آموزان  برای مشارکت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: آموزش و پرورش حلقه وصل خانواده‌ها با نظام سیاسی کشور است؛  به گونه ای که این همایش ها می تواند امتداد فضای آموزش و تربیت برای مشارکت سیاسی بیشتر جامعه و خانواده‌های دانش آموزان باشد.

عباس سعیدی افزود: در شهرستان بجنورد، ۹۸هزار دانش آموزان دختر و پسر در چهار تشکل، سازمان دانش آموزی ۴۵ هزار عضو، بسیج دانش آموزی با ۴۲ هزار عضو، کانون هلال احمر دانش آموزی با ۶ هزار و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی با ۵ هزار عضو فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری باعث افزایش اقتدار نظام سیاسی جمهوری اسلامی خواهد شد، که این امر با پرورش و تربیت شهروندانی آگاه، مسوولیت پذیر و خوش بین به نظام سیاسی محقق می شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سالجاری برگزار می شود، استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفند ماه امسال برگزیده خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده شورای نگهبان صلاحیت ۶۸ تن از داوطلبان این استان برای نامزدی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.