مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از مقام آوران این استان در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور افزود: این در حالی است که ۱۳‌۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری به این حوزه تخصیص داده شد.

کوروش بهادری خاطرنشان کرد: امسال با وجود بضاعت کم مالی و کاهش اعتبارات، خوشبختانه در بحث زیرساخت‌ها عملکرد نسبتا خوبی داشتیم و بسیاری از پروژه‌ها از جمله ساختمان اداره کل ورزش و جوانان که از چند سال پیش با مشکل منابع اعتباری مواجه بود، تکمیل شد، در بخش چمن مصنوعی اقدامات خوبی صورت گرفت و خانه های جوان نیز در بجنورد،  شیروان و اسفراین به اتمام رسید و در سایر شهرستان ها نیز پیشرفت ۵۰ تا ۸۰ درصدی دارد.
وی با اشاره به صعود ۱۵ پله ای استان در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی، یادآور شد: این امر باعث شد تا خانواده ها بیشتر از بحث ورزش حوزه قهرمانی استقبال کنند.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: امسال در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور ورزشکاران خراسان شمالی در ۳۶ رشته مردان و ۲۶ رشته زنان شرکت داشتند.

محمد بروحی با اشاره به اعزام ۴۹۶ ورزشکار به این المپیاد در سال جاری، اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته رتبه استان که سال گذشته ۳۱ بود امسال به ۱۶ ارتقا یافت.
وی از فعالیت حدود ۱۰۰ ورزشکار استان در حوزه قهرمانی خبر داد و گفت: با توجه به حضور خوب ورزشکاران استان در مسابقات کشوری و جهانی امسال احتمال حضور چندین ورزشکار از استان در المپیک ۲۰۲۰ وجود دارد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است استان در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور، به سمت رشته های المپیکی پیش برود تا استعدادهای نونهال و نوجوان را برای مسابقات رسمی المپیک تربیت کنیم.
بروحی مهمترین اولویت ورزش استان و کشور را توجه به ورزش در سطوح پایه و استعدادیابی دانست و گفت: خوشبختانه برگزاری المپیاد استعدادهای برتر باعث تشویق خانواده ها به حضور فرزندانشان در مسابقات رسمی و برنامه‌ریزی برای حوزه ورزش قهرمانی شده است.
در این آیین از ورزشکاران مدال‌آور حاضر در دومین دوره رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر کشور با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.
خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۴۹ هیات ورزشی فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.